• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Bekijk bijlage kasdagboek.xlsm
Als ik via het scherm "ingave" de getallen op mijn WS zet, heb ik geen numerieke waarde voor me.tb_bedrag, denk ik. Of waar zit de fout in deze code?
Code:
If Me.OB_IN Then
    sdsheet.Cells(RowCount + 1, 4).Value = Me.TB_bedrag
    b_saldo = b_saldo + Me.TB_bedrag.Value
Else
    sdsheet.Cells(RowCount + 1, 5).Value = Me.TB_bedrag
    b_saldo = b_saldo - Me.TB_bedrag.Value
End If
Het is de bedoeling dat in kolom F (saldo kas) de waarde die ik heb ingegeven en de waarde van het beginsaldo wordt berekend.
Als ik bijvoorbeeld 184.81 ingeef als bedrag (kas uit), wordt het saldo op -17993,39 gezet, terwijl mijn beginsaldo op 487.61 staat. Blijkbaar wordt het bedrag dat ik ingeef (184.81) geïnterpreteerd als -18481 (zonder decimaal).

En deel 2 van de vraag: als ik die tekstbox (TB_bedrag) op mijn WS zet, zou ik dat als "valuata" willen schrijven (via VBA natuurlijk). Hoe doe ik dat?

In de bijlage is het volledige bestand te vinden.

Jos

Probeer het eens door de bedragen in te vullen met een "," Dus 184,81.

2.
Code:
sdsheet.Cells(RowCount + 1, 4).Value = format(Me.TB_bedrag, "currency")

Probeer het eens door de bedragen in te vullen met een "," Dus 184,81.

OK, dat was het idd. Ik heb het nu met de volgende code opgelost:
Code:
    If KeyAscii = 46 Then
        KeyAscii = 44

bedankt

Of dit een handige keuze is? In Europa gebruiken we, volgens mij, geen punt bij het invoeren van getallen alleen de komma.

De code van HSV lijkt tekst weer te geven maar er staat gewoon een getal. Je kan de uitlijning aanpassen door er *1 achter te zetten. Je kan ook de eigenschappen van de kolommen D, E en F aanpassen. Dan hoef je het niet het formulier af te vangen.

Zo beter?
Code:
sdsheet.Cells(RowCount + 1, 4).Value = CCur(Me.TB_bedrag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan