• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Beste vrienden,

Vorig jaar heb ik een vraag gesteld m.b.t. voor het optellen in een cel (formule) Nu wil ik deze sheet weer gaan gebruiken, maar de formules zijn verdwenen. Ik heb het forum doorgespit, maar ik kan het niet terug vinden! De vraag is het volgende:

Ik heb drie kolommen; 1e met Omschrijving, 2e met Bedrag en 3e met Totaal bedrag. Nu is de bedoeling dat ik in de 2e kolom een bedrag invoer en dat bedrag meteen komt te staan in de 3e kolom.
Dit is niet zo moeilijk, maar nu wil ik de volgende dag een bedrag toevoegen in de 2e kolom en dat in de 3e kolom nu de beide bedragen zijn opgeteld.
Ps. wat ik mij kan herinneren is dat als je het bedrag in de 2e kolom invoerde en daarna op enter drukte, het (bedrag) naar de 3e kolom versprong, maar dat weet ik niet zeker.

Sorry,
Alvast bedankt.

Werk met Office 2010

Beste Gerard,
Te vroeg gejuicht! Na het het invoeren van de volgende code:

"Oude van vorig jaar"
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
Range("B1") = Range("B1") + Range("A1")
Range("A1").ClearContents
End If
End Sub

"Nieuwe met aangepaste cellen"
If Not Intersect(Target, Range("B3")) Is Nothing Then
Range("C3") = Range("C3") + Range("B3")
Range("B3").ClearContents
End If
End Sub

Na het invoeren van een getal in B3 en als ik op enter druk, dan floept het scherm eruit en wordt Excel gesloten! Start ik Excel weer op, dan is de code verdwenen! Wat doe ik fout?

De code klopt gewoon hoor. Als Excel zomaar helemaal afsluit dan denk ik eerder dat er iets in je Excel installatie niet goed zit. Kun je 'm op een andere PC proberen?

Anciano, probeer je foute test eens op te slaan voor je wat invult in b3
en dan opsturen naar hier aub

Laatst bewerkt:
Ga ik doen, want na een schone installatie van beide (Windows Xp + Office) blijft het probleem bestaan! Ik word gek!!@#%%ˆ&ˆˆ&
Ik gebruik gewoon de Attached Files van Gerard en na het invullen van B3 floept Excel er gewoon uit. Als ik Excel weer opstart krijg ik links te zien "Document Recover" als ik daar op klik dan kan ik weer gegevens invoeren, maar zodra ik dat doe floept hij weer. Dus ik kan de foute test niet opslaan, of ik weet niet hoe dat moet....

Hallo weer met mij.....sorry. Vandaag op mijn werk geprobeerd (ook XP & Office 2010) hier is hetzelfde aan de hand.
Ook hier floept het scherm eruit! Raar he..? Als ik een getal invoer en op enter drukt, zie even een zandloper en weg is het scherm. Lijkt net of er ergens naar wordt gezocht!
Misschien heeft het te maken met (ik roep maar wat) de specs die Office 2010 nodig heeft, zoals: SP3, Server 2003 SP2, MCXML 6.0 en Server 2003 R2 (dit komt van Microsoft)
Raar is dat ik gisteren de sheet op mijn Apple plaats en meteen alles werkt (Office 2010 Mac)

Nu vraag je je af? Waarom zoveel moeite als het op de Apple werkt, maar het is een sheet van mijn vrouw en die heeft een Windows computer en het wordt lastig als twee mensen op 1 computer willen werken, toch? ;-)
Ik hoop nu op voldoende info te hebben gegeven om dit kleine probleempje op te lossen.

Laatst bewerkt:
Ik blijf maar komen.....;-)
Maar nu heb ik ook een probleem op de Apple!

Met de code hieronder (klein gedeelte) want deze gaat door tot en met B30 en E30

If Not Intersect(Target, Range("B3")) Is Nothing Then
Range("C3") = Range("C3") + Range("B3")
Range("B3").ClearContents
End If
If Not Intersect(Target, Range("E3")) Is Nothing Then
Range("F3") = Range("F3") + Range("E3")
Range("E3").ClearContents
End If
If Not Intersect(Target, Range("B4")) Is Nothing Then
Range("C4") = Range("C4") + Range("B4")
Range("B4").ClearContents
End If
If Not Intersect(Target, Range("E4")) Is Nothing Then
Range("F4") = Range("F4") + Range("E4")
Range("E4").ClearContents
End If
End Sub

Maar nu als ik wat invoer in bv. E12 dan gaat hij in de hang, dit heb ik niet als ik bv. E3 een getal invoer, is de code niet goed ingevoerd?

Nogmaals hartelijk bedankt voor het meedenken
Gr
Edwin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan