• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelling aan de hand van een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smakkie

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Hoi allemaal,

Ik heb grote moeite met het oplossenvan dit probleem.

Graag zou ik willen weten hoeveel er is "verzonden", "ontvangen" en "betaald" in een bepaalde maand. Zo van: in de maand April is er voor dit bedrag ontvangen voor dit bedrag ontvangen en voor dit bedrag betaald. En dan het liefst in een nieuw tabblad (Om het extra uitdagend te maken :D )

En als je er echt voor wil gaan.... met een grafiekje met jaaroverzicht!!!

Ik zou er heel erg geholpen mee zijn.

Smakkie

Bijlagen

Ik zou het bereik in de functie wel vastzetten met $ als ik jou was :-)

Hallo Cobbe

Heb je met opzet er nog een foutje in gelaten?

De optelling van kolommen ontvangen en betaald van de maand januari klopt nl nog niet
Hij telt ook de bedragen op waarbij geen datum is ingevuld?
Februari tm december kloppen wel.

Je hebt ook in deze kolommen de woorden geannuleerd verwijderd, ik neem aan dat vraagsteller Smakkie daar dan wel een andere oplossing voor wil zien.
Ik heb een oplossing gevonden door een extra kolom in tabblad raportage, met daarin de tekst geannuleerd en openstaand te zetten
De som van deze heb ik daarna van de maand januari afgetrokken.

Zat er compleet naast.
Een beetje te lang aan de aperitief gezeten.
Cobbe

Super!

Nu je toch bezig bent... haha Weet je dan ook in een rapportage bij te houden welke van de in een bepaalde maand verzonden bedragen inmiddels zijn ontvangen (of geannuleerd) en inmiddels betaald?

Groetjes,
Smakkie

Willem,

Met
Code:
=SOM.ALS(betaald;">=01-01-07";Koopsom)-SOM.ALS(betaald;">=01-02-07";Koopsom)
hoef je die twee bedragen niet af te trekken. Openstaand doe ik zo:
Code:
=SOM.ALS(geannuleerd;B18;Koopsom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan