• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelling in een cel vanuit een andere cel random

Status
Niet open voor verdere reacties.

dndexceller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
Ja het is nogal moeilijk te omschrijven. Ik heb een bepaalde bewerking lopen die in principe een Loterij trekking simuleert.
Nu elke week genereert dit een bepaalt bedrag, dit bedrag word telkens vervangen als ik op een knop duw die random cijfers genereert.
Nu zou ik graag deze eindbedragen telkens willen laten optellen.
Is dit mogelijk en zo ja hoe :)Bekijk bijlage LOTTO.xls

Alvast bedankt voor de hulp

dndexceller

De vraag is nu zo'n 70 keer gelezen en nog geen reactie. Waarschijnlijk is de vraagstelling niet helemaal duidelijk.
In kolom C wordt toch al het saldo berekend ?

Wat zou jij nog meer willen bereiken ?

Het doel is op uiteindelijk in kolom L een totaal te bekomen.

In kolom J30/j38/j46en j54 krijg ik telkens te zien wat mijn winst per week is. Ik zou ik kolom L telken week na week, dus na elke click op de run button een optelsom willen zodat ik weet wat mijn uiteindelijk totale winst is over de verschillende runs. bv. na 5 keer klikken op de run button krijg ik 5 verschillende bedragen winst in cel J30/j38/j46en j54 en in kolom L zou dan het totaal van deze 5 kliks of runs moeten worden getoont.

Zet zoiets onde je knop:
Code:
Sub tellen1()
Dim run, winst As Long
run = Cells(1, 12)
winst = Cells(2, 12)
    Application.Calculation = xlManual
    For i = 1 To 20
        Cells(i, 3).Value = Cells(i, 3).Value + Cells(i, 1).Value
    Next
    Range("H23").Value = Range("H23").Value + 1
    Application.Calculation = xlAutomatic
Cells(1, 12) = run + 1
Cells(2, 12) = winst + Cells(30, 10) + Cells(38, 10) + Cells(46, 10) + Cells(54, 10)
End Sub

En je maakt altijd winst:D

Bijlagen

Dit werkt niet :s

De formule mag voor de rest niets veranderen. Ik zou enkel zoals in mijn omschrijving hierboven is beschreven een optelsom willen in de desbetreffende cellen.
De botton dien enkel om een random number te generaten. De rest zijn berekeningen en percentages. Dus dit heeft niets met de knop te maken.

In kolom J30/j38/j46en j54 krijg ik telkens te zien wat mijn winst per week is. Ik zou ik kolom L telken week na week, dus na elke click op de run button een optelsom willen zodat ik weet wat mijn uiteindelijk totale winst is over de verschillende runs. bv. na 5 keer klikken op de run button krijg ik 5 verschillende bedragen winst in cel J30/j38/j46en j54 en in kolom L zou dan het totaal van deze 5 kliks of runs moeten worden getoont.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan