optelling in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Volgens onderstaand voorbeeld heb ik een rapport gemaakt in Access. De gegevens haalt hij uit een kruistabelquery.
Nu zou ik graag willen dat hij in de kolom “totaal” een optelling van maakt van alle soorten per week gesplitst (zie voorbeeld optelling).

Wie kan mij helpen??
Groetjes,
Cindy

week Soort 1 Soort 2 Soort 3 totaal
1 10 20 30
2 50 10 60
3 10 40 50

Maa een ongebonden tekstveld op het rapport en zet daarin hetvolgende: "=[soort1]+[soort2]+[soort3]" waarbij "soortx" de veldnaam uit je query of tabel is.

Grtz,

Nou, het zal wel aan mij liggen, maar het werkt niet hoor...
Het is dus de bedoeling dat de optelling per week is (dus alle aantallen van week 1, daaronder alle aantallen van week 2 en zo verder).

Zou dat met jouw methode zo moeten werken??

Geplaatst door Cindy B.
Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen??
Je maakt onder het rapport een sectie rapport voettekst aan.
In deze sectie plaats je de drie velden van totaal.
en hierin plaats je bij eigenschappen besturings element

= som([totaal1])

Veel succes.

Het is toch niet helemaal wat ik bedoel.
De bijlage is mijn database, waarin de betreffende query en het rapport is opgenomen.

Zoals je in het rapport kan zien is onderaan (bij de rapportvoettekst) een optelling te zien van het soort totaal genomen over alle weken.

Wat ik nu nog wil is een optelling NAAST elke rij, die een optelling maakt van alle soorten per week.
Volgens mij kan dit niet in het rapport, dus denk ik dat ik een formule in de query moet maken, en deze moet verwijzen naar het rapport.

Hopelijk stel ik mijn vraag duidelijk genoeg, en weet iemand het antwoord!!
groetjes,
Cindy

Bijlagen

Geplaatst door Cindy B.
Het is toch niet helemaal wat ik bedoel.
De bijlage is mijn database, waarin de betreffende query en het rapport is opgenomen.

Zoals je in het rapport kan zien is onderaan (bij de rapportvoettekst) een optelling te zien van het soort totaal genomen over alle weken.

Wat ik nu nog wil is een optelling NAAST elke rij, die een optelling maakt van alle soorten per week.
Volgens mij kan dit niet in het rapport, dus denk ik dat ik een formule in de query moet maken, en deze moet verwijzen naar het rapport.

Hopelijk stel ik mijn vraag duidelijk genoeg, en weet iemand het antwoord!!
groetjes,
Cindy

Cindy

Bedoel je dit?

JJ

Bijlagen

Jaaaaa! Dat is um!
Nu moet ik hem alleen nog even werkend maken in de originele database en dan ben ik helemaal happy!

Bedankt!

Helaas, daar ben ik weer....
Ik kom er toch nog niet helemaal uit.
Wat is het probleem:
In mijn tabel waar de gegevens uitgehaald worden staat een groot aantal nummers.
In het rapport waar de optelling in moet komen staat een stuk minder nummers.
De huidige optelling telt nu dus alle nummers bij elkaar op, maar wat ik juist wil is alleen een optelling van de nummers die op het rapport zijn weergegeven.

Met andere woorden: in de tabel staan ook de nummers: 1995070-00 en 1999008-01, deze nummers moeten niet met de optelling meegeteld worden.

Het gaat overigens in mijn oorspronkelijke tabel om nog veel meer nummers die niet meegeteld moeten worden.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen....

Bijlagen

Je kunt in de kruistabel je criteria aanpassen en die records ophalen die je zelf wil. Zie bijlage.

JJ

Bijlagen

Maar dan nog klopt de optelling niet in het rapport. Bij jouw voorbeeld heb je het nummer van 1995* eruit gehaald. Het klopt wel dat dit nummer in de kruistabelqry niet meer getoond wordt.
Maar als je dan kijkt bij de optelling in het rapport, dan wordt dit nummer er nog steeds bij opgeteld.

Ik zie iets over het hoofd volgens mij, of ik snap het gewoon niet......maar hopelijk weet iemand de oplossing!

Groetjes,
Cindy

help help...
Ik heb alles al nagezocht, ergens doe ik iets niet goed, maar ik kom er zelf niet meer uit.

Iemand????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan