Ik probeer een aantal te krijgen uit een lijst van bestellingen.
(wil graag weten hoeveel stuks van een bepaalde soort in een bepaalde kleur verkocht is)
Ik heb even een klein voorbeeld gemaakt zie bijlage: stoer.xlsx
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel J2 34 (aangezien D5 + D7 = 24+10 en deze hebben beide de eigenschap Antraciet en Stoer)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel K2 24 (aangezien alleen D6 = 24 en deze de eigenschap Antraciet en Stoer heeft)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel J3 10 (aangezien alleen D8 = 10 en deze de eigenschap Antraciet en Ruig heeft)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel K3 0 (aangezien er tussen D5
8 geen waarden staan die de eigenschap Zwart en Ruig hebben)
Als ik dus de formule van Cel J2 heb, dan zal ik de andere wellicht ook wel kunnen maken.
Tot nu toe ben ik er dus zelf nog niet uitgekomen?!
Wie kan me op weg helpen.
(wil graag weten hoeveel stuks van een bepaalde soort in een bepaalde kleur verkocht is)
Ik heb even een klein voorbeeld gemaakt zie bijlage: stoer.xlsx
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel J2 34 (aangezien D5 + D7 = 24+10 en deze hebben beide de eigenschap Antraciet en Stoer)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel K2 24 (aangezien alleen D6 = 24 en deze de eigenschap Antraciet en Stoer heeft)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel J3 10 (aangezien alleen D8 = 10 en deze de eigenschap Antraciet en Ruig heeft)
Uitkomst moet dus in dit geval geven in Cel K3 0 (aangezien er tussen D5

Als ik dus de formule van Cel J2 heb, dan zal ik de andere wellicht ook wel kunnen maken.
Tot nu toe ben ik er dus zelf nog niet uitgekomen?!
Wie kan me op weg helpen.