• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opties en weergave op werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hoppa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Ik heb in een userform een aantal opties ingegeven met het besturingselement selectie vakje. Als dit door de gebruiker wordt aangevinkt moet er in het werkblad in een veld een X worden gezet.
Ik heb al enige dingen geprobeer maar het lukt me niet dit te verwezenlijken.

Welke code moet ik ingeven?

De velden in de werkmap zijn benoemd. Overigens is het een wel of niet procedure. Indien doorgebruiker aangevinkt dan een kruis in het ene veld, indien niet (dus leeg gelaten) dan een kruis in een ander veld.

vast bedankt

Ha Luc,

dat begint er inderdaad op te lijken. 2 dingetjes echter nog:
Ik heb het volgende gedaan:
Private Sub chkOndergronden_Click()
If chkOndergronden = True Then
Range("bmBeheeradvies") = "X"
Else
Range("bmBeheeradviesniet") = "X"
End If
End Sub

Dat houdt in dat als ik nu op de checkbox klik deze een X in het juiste veld zet.
Als ik dit vinkje weer weghaal dan zet hij een X in het andere veld. Maar dan laat hij ook het eerste kruisje staan.
Moet ik waarschijnlijk nog een Else invoeren?

Mooier is nog als Excel dit pas doet als ik op een cmdbutton klik. Moet ik al deze codes dan onder de comamnd button zetten?

mvg
Rini

Op beide vragen is het antwoord: Ja.

HAllo,

ik heb alles ingevoerd en het werkt grotendeels. Ik kom echter wel iets geks tegen.

Als ik een paar willekeurige opties aanvink dan zal hij na selecteren klaar button niet alles goed doen.
Echter alles aanvinken dan weer wel. Om en om aanvinken dan pakt hij de laatste 6 niet, maar als ik ze dan weer apart aanvink wel.

Dus de ene keer wel alles, dan weer een paar niet of niet goed.

Ikheb het bestand bijgevoegd indien dat helpt.

mvg

Rini

Alles opgelost!!!!!!!!!!!!!!

dank voor de hulp, het geheel ziet er goed uit.

mvg

Rini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan