Opties in Zoeken en Vervangen "verankeren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter PSB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Goedendag,

Is het mogelijk om de standaardwaarden in de optie Zoeken (en vervangen) vast te zetten? Heb namelijk een zoekfunctie onderin de tabel geplaatst en wil graag altijd zoeken in het hele document en een gedeelte van het veld. Standaard staat de zoekfunctie op:

Zoeken in: Huidig veld
Waar: Heel veld

Zou deze waarden graag vastzetten, verankeren in:

Zoeken in: Huidig document
Waar: Gedeelte van veld

Bij voorbaat dank voor een eventueel antwoord.

Guy

‘Huidig document’ is een Word term, dus je zal wel een tabel bedoelen. Je kunt de standaardwaarden voor zoeken inderdaad veranderen in de Opties. Of je dat moet doen, is overigens in mijn ogen niet verstandig. Ik zou hooguit de optie <Deel van veld> aanpassen, de rest niet. Je zoeken wordt ongelooflijk traag als het een grote tabel betreft. Bovendien: wat heeft het voor zin om op tekst te zoeken in datum- en getalvelden? Of velden waarin je de gevraagde informatie toch nooit zal vinden, maar de gevraagde lettercombinatie wel? Veel beter kun je een query maken waarin je de zoekvelden samenvoegt, en daar een parameter veld inzitten om in te zoeken. Dan zoek je veel gerichter en sneller.

Heb bij opties gekeken, maar kijk er waarschijnlijk overheen. Kunt u aangeven waar ik e.e.a. kan wijzigen?

In <Opties> klik je op <Clientinstellingen>, en dan de groep <Bewerken>. De opties zijn in de loop der jaren een beetje gewijzigd, zie ik nu (A2010). Kun je nagaan wanneer ik er voor het laatst naar gekeken heb :). Ik gebruik de zoekfuncties dan ook heel, heel zelden. Ik zoek altijd via queries.

Uit de Help:
Opties instellen voor zoeken en vervangen
U kunt de werking bij zoeken en vervangen instellen met de volgende opties:

Snelle zoekfunctie
Hiermee zoekt u in het huidige veld, en het hele veld moet aan de zoekopdracht voldoen.
Algemeen zoeken
Hiermee zoekt u in alle velden, en een deel van een veld moet aan de zoekopdracht voldoen.
Zoeken in begin van veld
Hiermee zoekt u in het begin van het huidige veld naar een overeenkomstige waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan