• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optimale inzet van medewerkers bepalen op bais van vaardigheden in excel of VBA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

retteke

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Optimale verdeling laten berekenen door excel

Hallo,

Ik zit met een uitdaging waar ik niet uitkom. Het betreft een berekening die ik wil maken in excel. Het gaat erom dat ik de beschikbare capaciteit/mensen zo optimaal mogelijk in wil zetten op een bepaalde hoeveelheid werk. Niet iedereen heeft de vaardigheden om alle soorten werk op te pakken, en iedereen heeft maar een bepaald aantal uren dat ze beschikbaar zijn. Bovendien is het ene soort werk belankrijker dan het andere en moet dus met meer prio opgepakt worden. Het is wat lastig te verwoorden maar ik hoop dat het toch duidelijk is, anders hoor ik het graag. Ik heb al wat zitten stoeien met de solver functie binnen excel maar ook dan kom ik er niet uit. Wellicht is mijn vraag ook te complex voor excel, maar ik ben ook niet het excelwonder..zie bijlage voor meer uitleg..

Alvast bedankt voor de genomen moeite...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan