optimale reslutie monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

d2themax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
hallo,

ik heb gister een 20" widescreen lcd scherm gekocht een samsung syncmaster 205BW.
nu heb ik wat problemen met de resolutie. ik heb nu het scherm staan op 1600x1024.
Nu is dit wel leuk maar de lettertjes worden klein en onduidelijk. ik moet er wel bij zeggen dat hij nu analoog is aan gesloten. Wordt dit beter als je de dvi bebruikt ? ook heb ik een vraag of de resolutie niet kleiner kan zonder dat als ik daarna een foto open alle koppen en alles zo breed getrokken zijn ?
gafische kaart is trouwens een geforce 2 mx400 agp met 32mb.
zal het hieraan ook kunnen liggen ?

iemand antwoord op mijn 2 vragen ??

alvast bedankt,

danny aka d2themax :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Zet de resolutie eens op 1280x800 of op 1680x1050

De verhoudingen (breedte x hoogte) zijn anders bij een breedbeeld.

Laatst bewerkt:
Widescreen is inderdaad heel anders qua verhoudingen, is kwestie van wennen.

De resolutie heeft niets te maken met of hij analoog of via dvi is aangesloten.

Het lettertype kun je natuurlijk iets groter zetten in windows.( en eventuele software bijv Word)

Heb zelf een paar Samsung monitoren en de bijgeleverde software kan iets voor doen qua kleuren en maakt het iets makkelijker om de juiste scherpte enzo in te stellen.
Er zit oa. een wizzard bij die heel stom lijkt, maar bij mij wel degelijk geholpen heeft voor de kleuren! Vond hem na aansluiten heel erg flets, waardoor de letters moeilijk waren te zien.

Dus ik zou zeggen probeer de rest van de software eens, het kan de moeite waard zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan