• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optimale, verdeling van cellen o.b.v. inkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickM90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2018
Berichten
4
Beste forumleden,

Al enige tijd ben ik bezig met het in kaart brengen van de financiën in ons huishouden. Ik heb een excel gemaakt waarin ik een heel eind ben gekomen. Ik loop richting het einde een beetje vast en ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is wat ik wil.

De situatie is al volgt:

Ik wil een (optimale) verdeling maken wat elke partner per maand op elke rekening moet storten. Wij verdienen niet evenveel en daarom moet deze verdeling naar inkomen verdeeld worden. Het zou mooi zijn dat als 1 waarde wordt aangepast dat de andere waarden dan weer verdeeld worden. Ik weet niet of 'optimaal' het juiste woord is hierin maar het gaat er vooral om dat de kosten verdeeld worden naar inkomen.

Ik heb geprobeerd om met MIN MAX te werken per rekening en deze met elkaar te verrekenen en heb me enigszins verdiept in de 'Solver'. Ik kom er helaas niet uit en heb het idee dat het nu boven mijn pet gaat. Hopelijk kunt u mij hierin adviseren dan wel verder op weg helpen met een formule.

Bijvoorbeeld:
Totale gezamenlijke vaste lasten = €1717
Partner 1 betaalt €1000
Partner 2 betaalt €717

Als partner 1 €1200 betaalt dat partner 2 automatisch €517 betaalt maar dat er ook rekening gehouden wordt met de andere rekeningen (vakantie, boodschappen) én met het netto salaris dat er te verdelen is zodat een van de partner niet in de min komt te staan.

Het bijgevoegde bestand is een tabblad in de berekening en een eenvoudige weergave. Kunt u hier wat mee?

Met vriendelijke groet,

Rick
 

Bijlagen

  • Vraag forum.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 29
zoiets, ipv solver had je anders ook doelzoeken kunnen gebruiken indien je niet wenste te rekenen
 

Bijlagen

  • Vraag forum.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Cow18,

Helemaal super! Dit is inderdaad wat ik zocht. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan