Optimaliseren voor gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlsBro

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hey !

jullie hebben me al in korte tijd met veel problemen/ dingen die ik niet wist geholpen :)

Ik heb een nieuwe computer gekocht met wat hulp van jullie (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/689943-Game-pc-€1500)

uit eindelijk is dit het systeem geworden:

Intel Core i7 2600k @ 3.4ghz gekoeld door Gelid Tranquillo Rev.2
asus sabertooth P67
Kingston Hyperx 16gb @ 1,6ghz
MSI Amd radeon HD 7970 (3Gb GDDR5, 1010 mhz) temperatuur zit meestal tussen de 35-40 graden C tijdens het gamen anders rond de 30

nou hoor ik sommige mensen zeggen dat ze bijv. een game kunnen doen terwijl ze hd filmpjes kijken.
en Ik denk dus dat mijn computer sneller moet kunnen, sommige games haperen zelfs op hoogste graphics..
Mafia 2 loopt bijvoorbeeld wel goed en ik heb even een benchmark test gedaan en ik kwam uit op 58-60fps Rank C (http://www.overclock.net/t/797523/top-30-mafia-2-benchmark-scores)
dat topic is van 2010. ( ik had APEX physx off, maar wel een resolutie van 1920 x 1080 )

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

Laatst bewerkt:
Wel het zijn nice specs zelfs voor Multitasken bij (HOOG | MIDDEL)
M.a.w. je kan games spelen die hoge performance nodig heeft en een 2de programma dat gewone perf. nodig heeft
voorbeeld: Far Cry2 en Photoshop. Op het eerste zicht ziet het er nice uit jouw specs. En zie ik niet direct een reden in waarom
je niet goed kan multitasken. Maar dat van mensen die HD films en HD games spelen is vaak met dual graphics (twee grafische kaarten)
Voor een duidelijker beeld te krijgen toch OS meegeven (Waarschijnlijk Win7 64bit?)

Denk je dat het probleem aan de pc ligt of aan iets anders? (kijk bij taakbeheer hoeveel ram je Windows ziet en hoeveel Cores dat hij van je i7 gebruikt) sommige BIOS versies
denken dat je maar 1 core hebt omdat je het moet instellen. Wat je ook kan doen is drivers nog is allemaal controleren en DirectX updaten.

Gr,
Maxim

jaa je hebt denk ik wel gelijk over die 2 videokaarten, en waarschijnlijk dan ook 2 beeldschermen, ik heb inderdaad een windows 64 bit systeem.
voor de rest heb ik met driver genius alles geupdate, hier ff een plaatje das makkelijk.
desktopnd.png

Ik weet het niet zeker, maar er staat bij je radeon 20% power.. Heb je een laptop?
Indien ja, dan is daar je probleem want een laptop is ongeveer 3/8 van een desktop pc met die specs.

Ruw voorbeeld: Als je 16gb in laptop hebt komt dat overeen met de snelheid bij een desktop met 6gb ram
Intel i7 komt overeen met intel i3 op desktop

maar ik kan me vergissen in het feit dat je een laptop hebt :) maar indien ja is het geen game pc :S

EDIT: ow ik zie dat je desktop modo hebt dus ik denk dat bovenstaande niet van toep is.

Gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan