• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optionbuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

kan iemand me helpen om een macro aan te passen (+ inhoud van de userform)?

het betreft het volgende:

ik heb de macro voor het dubbelklikken en de kalender geintegreerd in een bestand.

nu wil ik een zelfde soort dubbelklikken krijgen in een tabel (L12:L298) maar ipv userform met kalender, een userform met 2 optionbuttons. de waarde van de optionbutton moet dan in de dubbelgeklikte cel komen te staan :)

kan iemand me helpen? ik geraak blok op dit...

ik werk met office 2010 ter info

Bekijk bijlage dubbelklikken in cel toont userform.xls

thx,
spiesse

hey cobbe,

ik heb het samen met iemand van de IT kunnen oplossen met heel veel trial and error :)

toch bedankt voor de reactie...

btw: ik kan je bestand niet openen, ik heb excel 2010 op het werk...

greets, spiesse

je bent er dicht bij :)
de layout had ik al volledig voorzien, enkel het schrijven van de macro (functie else moest toegevoegd worden) in de intersect lukte me niet zelfstandig :)

als ik in mijn macro en userform op bv option 1 klik, dan sluit het venster direct :) :) :) :) :) :) rendement cobbe, rendement :)

greets,
spiesse

Bekijk bijlage resterende uren.xlsx

hey cobbe,
jij als crack kan me mss helpen met het volgende...

in bijlage heb je mijn case...
ik raak er echt echt echt niet uit :) dit gaat nog boven mijn petje :)

ik ben benieuwd... alvast bedankt voor de gedane moeite! :)

spiesse

hey sylvester!

dit is al knap! maar ik vrees dat ik in mijn vraagstelling iets vergeten heb...

ik zou moeten zijn hoeveel productietijd ik nog over heb tov nu() in een formule...

=SOMMEN.ALS(Tabel3[totaaltijd
nodig voor productie];Tabel3[opstart];M1;Tabel3[Op lijn];"LIJN 1";Tabel3[Status];"begonnen") is een formule die ik gebruik en die het aantal uren weergeeft die er nodig zijn voor productie

cel vrije uren zou dus de resterende productietijd moeten weergeven ten opzichte van nu(), dus eigenlijk continue veranderend :)

is dit mogelijk? formule aanpassen met behulp van implementatie van die pauzetabel?

spiesse

hallo spiesse

het lijkt me buiten context van de eerste vraag te vallen
je kunt beter een nieuw topic openen met deze vraag
en dan gelijk een duidelijk voorbeeld er bij met wat de input is en wat de output moet worden

groet sylvester

Ik heb een beginnetje gemaakt maar zit nog geen foutafvang bij, het gaat om de werkwijze.

Bijlagen

hey cobbe en syl,

ik ga morgen op het werk een ontwerpje doorsturen over het hoe en wat...

de persoon waarvoor ik het moet maken had volgende bedenking:
- langs de ene kant is het niet nodig om hetgeen ik hier vraag te bewerkstelligen, want dan is het een teken dat ze te laat plannen op den bureau...
- langs den anderen kant is het wel handig voor als er een spoedlevering moet gebeuren...

mss op een tweede tabblad dat ik hetgeen ik hier vraag implimenteren... :) zo leer ik ook een beetje bij...

greets!
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan