Hallo,
Ik ben bezig met een scriptje waarin bepaalde selects bepaalde options moeten krijgen bij bepaalde acties...
Allemaal geen probleem met de new Option()-techniek, maar het probleem ontstaat wanneer er in de vorige select meer options waren dan in de nieuwe. Dan overschrijft hij immers de vorige options, maar dan moet de overschot ook verwijderd worden.
Dit heb ik opgelost met volgend stukje script:
Wat blijkt nu als je de paginabron bekijkt op internet dat in de lijst met options al het teveel aan options inderdaad mooi de waarde null krijgt maar in praktijk zie je wel nog een deel van de options uit de vorige actie (maar dan weer niet allemaal).
Het scherm geeft dus wat anders weer dan de paginabron...
Heeft iemand een idee wat er misloopt?
PS: Er zijn zeker nooit meer dan 50 options...
Bedankt,
Thomas
Ik ben bezig met een scriptje waarin bepaalde selects bepaalde options moeten krijgen bij bepaalde acties...
Allemaal geen probleem met de new Option()-techniek, maar het probleem ontstaat wanneer er in de vorige select meer options waren dan in de nieuwe. Dan overschrijft hij immers de vorige options, maar dan moet de overschot ook verwijderd worden.
Dit heb ik opgelost met volgend stukje script:
PHP:
if(choise == 'wedstrijd_wijzigen')
{
document.fselect.schange.style.display = 'block';
<?php
include("../scripts/mysql_connect.inc.php");
$query = "SELECT * FROM `wedstrijden` WHERE `wedstrijden`.`datum` >= NOW() ORDER BY `wedstrijden`.`datum` ASC";
$result = mysql_query($query);
$i = 1;
print "document.fselect.schange.options[0] = new Option('Maak uw keuze...','-');";
while($wedstrijden = mysql_fetch_array($result)){
print "document.fselect.schange.options[".$i."] = new Option('".$wedstrijden['datum']." : ".$wedstrijden['thuisploeg']." - ".$wedstrijden['bezoekers']."','".$wedstrijden['datum']."');\n";
$i++;
}
while($i<50){
print "document.fselect.schange.options[".$i."] = null;\n";
$i++;
}
?>
}
Wat blijkt nu als je de paginabron bekijkt op internet dat in de lijst met options al het teveel aan options inderdaad mooi de waarde null krijgt maar in praktijk zie je wel nog een deel van de options uit de vorige actie (maar dan weer niet allemaal).
Het scherm geeft dus wat anders weer dan de paginabron...
Heeft iemand een idee wat er misloopt?
PS: Er zijn zeker nooit meer dan 50 options...
Bedankt,
Thomas