(optisch) Logitech werkt niet op een gladde tafel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

"GS"

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
30
Misschien een rare vraag. Ik had net een optische muis gekocht van het merk Logitech. Kom ik er achter dat het niet werkt onder een gladde ondergrond. Is dit misschien nog ergens in te stellen? Want wanneer ik er een papiertje onder zet doet 'ie het wel.
 
Is de tafel donker, dan werken optische muizen vaker slecht.
 
Er zijn een aantal oppervlakken waar een optische muis niet goed mee overweg kan.
-Zeer egale ondergrond, geeft te weinig lichtvariatie bij beweging van de muis (maakt niet uit welke kleur)
-Zeer drukke ondergrond, geeft juist te veel lichtvariatie, muis zal gaan 'springen' over het scherm.

Een wit papiertje is dus NIET egaal van structuur, vandaar dat de muis daar wel op werkt.
 
ik heb net ff snel een digitaal plaatje van m'n enige echte ( fysieke :D ) buroblad genomen en als je een beetje fatsoenlijk beeldscherm hebt, dan kun je de boterlak bijna zien glimmen............. ;) Mijn logitech optical / cordless muisje werkt al bijna 2 jaren probleemloos op dit zeer gladde en lichte ondergrondje..............
 

Bijlagen

  • zo glad als een biljartbal.jpg
    zo glad als een biljartbal.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 116
@pasja is idd wel glad maar ook niet egaal van kleur dus variatie in terugkaatsing van daar dat ie goed werkt.
 
ja, da's waar, het is grenenhout en da's niet 100% effen, maar gemaileerd.
 
bijna Wim, nog een vraagje aan Klepzeikers, "Nog steeds dezelfde mening" ? ;) :D

en ja,...................

ik ben linkshandig!
 

Bijlagen

  • nog steeds dezelfde mening.jpg
    nog steeds dezelfde mening.jpg
    70,9 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
ik heb net ff snel een digitaal plaatje van m'n enige echte ( fysieke :D ) buroblad genomen en als je een beetje fatsoenlijk beeldscherm hebt, dan kun je de boterlak bijna zien glimmen............. ;) Mijn logitech optical / cordless muisje werkt al bijna 2 jaren probleemloos op dit zeer gladde en lichte ondergrondje..............

Maar ik heb het ook niet over een heel glad oppervlak maar over een heel egaal van kleur oppervlak.
 
Ik heb ook zo'n muis, daaronder ligt een afzichtelijke geheel vette/gladde, deels grijze muismat met nog vaag een afbeelding van Tweety, geloof ik althans, werkt perfect. (en idd is het bureel van Pasja veuls te netjes!) :D
 
bij die soort problemen doe ik beetje geraspte kaas over de bureau, misschien helpt dat bij jouw muis ook
 
bijna Wim, nog een vraagje aan Klepzeikers, "Nog steeds dezelfde mening" ?



Ja Pasja,vind je nog steeds een opgeruimd type.
Je zou mijn bureau eens moeten zien.
Heb zelf ook een effen blad waar mijn optische muis moeite mee zou hebben. Maar door de rommel die er op ligt werkt mijn muis perfect.Moet wel zeggen dat het een beetje onhandig muizen is zo over alle obstakels heen(maar het werkt).
 
Beste allen, ik denk dat ik maar gewoon een muismatje onder plaats. In ieder geval bedankt voor jullie responsjes die van dat geraspte kaas vond ik wel top!
Ik denk dat bij deze de vraag wel is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan