optische muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
kan een optische muis aan een seriële poort aangesloten worden?

Volgens mij hebben de optische muizen een PS/2 aansluiting.
Daar zijn wel verloop stukjes voor om hem op een seriële poort aan te sluiten.
Dit moet gewoon ook kunnen werken.

Dit had ik beter meteen vermeld: met het verloop heb ik de optische muis aangesloten aan de seriële poort. In apparaatbeheer komt dan het goede nieuws dat dit apparaat correct werkt. Het slechte nieuws is dat de muis helemaal niet werkt.

Ik werk onder Windows98, de muis is een Wheel Mouse Optical van Microsoft.

Na het aansluiten en installeren, start ik de computer opnieuw. Het eerste berichtje is dat de computer geen seriële muis vindt.

Laatst bewerkt:
Dan moet ik je een verder antwoord schuldig blijven.:(
Ik kan er zo ook ff niks over vinden.

Waarom niet gewoon op de PS/2 aansluiting?

Ik vind het redelijk logisch dat het niet werkt. Er zijn ook geen wielmuizen voor de seriële poort, dus denk ik dat welke muis met wél een wiel (dat die van jou waarschijnlijk heeft) niet werkt omdat misschien teveel "dataverkeer" of iets dergelijks verzend?

De seriële poort heeft volgens mij te weinig vermogen om de LED, bewegingsensors en andere besturingselementen van je optische muis te besturen. Een gewone wielmuis zou misschien wel lukken.

Nou je het zegt, geeft de seriële muis wel genoeg stroom. Wordt het lapje aan de onderkant rood?

Dat zou best kunnen, een LED trekt echt weinig stroom.

Wat meer.. Op zich trekken de onderdelen niet veel stroom, maar samen is het toch te veel voor een seriële poort denk ik.

Bij mijn optische muis, aangesloten aan een seriële poort, wordt het "lapje" aan de onderkant helemaal NIET rood; er is daar niets te zien.

Dan zal 't wel aan de stroomvoorziening liggen.. Geen optische muis op de seriële poort dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan