Opvoeren van een P4 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hallo,

Ik ben een eigenaar van een P4 PC en wil overgaan naar een snellere CPU & GPU.
Wat raden jullie aan? Pas geleden heb ik een eigen PC samen gesteld voor een bodem prijsje :thumb:

De PC die ik nu gebruikt is een best wel snelle PC die ik vooral voor het gamen gebruikt :

AMD Athlon X4 760K (3.8GHz Quad-Core)
Asus F2A55-M LE FM2 A55 2xDDR3 mATX
Kingston HyperX blu (2 x 4GB = 8GB)
Asus GeForce GT 610, 2048MB

Ik speel vaak : Minecraft, War Thunder, World of Warcraft en World of Warplanes (deze games lopen erg fijn op de PC.

Maar nu heb ik bij me vader nog een Pentium 4 PC staan waarvan ik hem eigenlijk alleen wil gaan opvoeren.
Het liefst voor zeer laag bedragje.
De Games die ik er het liefst wil op gaan spelen zijn vooral Minecraft & War Thunder Wat raden jullie aan?
Welk CPU is het beste in de Budget klasse? Wat is een goede basis videokaart? Wat is een goed basis moederbord?
Mijn P4 PC beschikt over de volgende hardware:

Intel Pentium 4 2,66Ghz (Socket 478)
ATI Radeon HD 3650 AGP 512MB
2,50GB RAM
Hewlett-Packard 085Ch Moederbord

Wat zijn de mogelijkheden?

Ik heb al een paar onderdelen toevallig liggen : Asus Geforce 210 Silent 1GB & een voeding (weet het model nr. niet)

Vraag verplaatst naar aankoop/upgraden.

Denk dat je met de huidige config nog net met minecraft overweg kan.
Upgraden qua hardware heeft naar mijn idee geen zin meer met dit systeem.
Je zal moeten uitwijken naar een mobo die ddr2 minimaal heeft en minimaal over een dualcore processor beschikt.
Kortom, je mobo en cpu is de bottleneck.

Vraag verplaatst naar aankoop/upgraden.

Denk dat je met de huidige config nog net met minecraft overweg kan.
Upgraden qua hardware heeft naar mijn idee geen zin meer met dit systeem.
Je zal moeten uitwijken naar een mobo die ddr2 minimaal heeft en minimaal over een dualcore processor beschikt.
Kortom, je mobo en cpu is de bottleneck.

Dat is ook mijn vraag, welk moederboard en welke CPU?
Wil namelijk met minecraft 3 progamma's draaien : Minecraft, Hamachi & Skype (en dat loopt niet lekker op mij P4 pc :confused:)

Probleem gaat bij de P4 computer het moederbord en de voeding worden. Socket is natuurlijk 478 en een nieuwe processor past niet op dat moederbord wat ook nog eens een AGP aansluiting heeft waar je ook geen PCI-e videokaart op kan zetten: http://www.findlaptopdriver.com/hp-085ch-specs/

Dit betekent dat er zowel een nieuw moederbord, een nieuwe GPU en een nieuwe processor moeten komen. En over de voeding en het geheugen nog niet eens te spreken. Dan vervang je eigenlijk je hele computer, is zonde, ik zou voor je vader voor €500 beter een nieuwe computer/laptop kopen. Als hij geen gamer is kan je voor die laatstgenoemde prijs een heel leuk machinetje samenstellen.

Ik vind het wat overtrokken om gelijk maar een nieuwe pc samen te stellen. Het zou heel goed kunnen dat je de kast, de voeding, de harde schijven, eventuele casefans en de CD/DVD- drive zomaar in een nieuw systeem kunt integreren. Als je dat allemaal kunt hergebruiken houd je meer geld over voor de meer essentiële nieuwe componenten. Misschien kun je van het bespaarde geld zelfs een chique SSD kopen.

Ik zou gaan voor een 6800K, dan heb je processor en grafische kaart( genoeg voor de spellen die jij speelt) in één en het is redelijk goedkoop. Daarbij zoek je een FM2+ moederbord voor forwards compatibility(, let op, hier zitten ATX en uATX borden bij). Let ook op de verschillende chipsets. Dan geheugen à 16GB of 8GB (Let op de compatibility list van je moederbordproducent.) (Let op: bij de geselecteerde lijst zit ook geheugen dat niet voldoet aan de DDR3 standaard en mogelijk niet in je moederbord werkt.)

Verder moeten we nog wel even weten welke voeding, harde schijf en kast je hebt en of de externe drive(s) IDE of S-ATA is (zijn).

Edit: Deze setup geeft je later ook de mogelijkheid tot hybrid crossfire. Je zult ook een aparte koeler voor de APU willen kopen, want de bijgeleverde is nogal crappy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan