Opvolgend nummers uitprinten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

witlofje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Hallo,

Ik wil graag labels printen waarbij de nummers opvolgend uitgeprint word 001, 002, 003 enz., totdat ik de bewuste map afsluit en dan mag hij bij het weer opnieuw openen van de map
beginnen met nummer 001 en verder.

Nu vond ik ergens de volgende macro op internet maar hij werkt niet, zelf heb ik hier geen verstand van, kan iemand mij hier mee verder helpen?

Sub PrintNumberedCopies()
Const NumIni As String = "C:\Temp\Num.ini"

Dim NumCopies As String
Dim StartNum As String
Dim Counter As Long
Dim oRng As Range
Dim strT As String

strT = "Geef het aantal kopieën op en klik OK."
StartNum = System.PrivateProfileString(NumIni, "PrintNummer", "Num")
If StartNum = "" Then StartNum = "1"
NumCopies = Val(InputBox(strT, "Kopieën", 1))

If NumCopies > 0 Then
Set oRng = ActiveDocument.Bookmarks("Nr").Range
Counter = 0
While Counter < NumCopies
oRng.Delete
oRng.Text = StartNum
ActiveDocument.PrintOut
StartNum = StartNum + 1
Counter = Counter + 1
Wend

System.PrivateProfileString(NumIni, "PrintNummer", "Num") = StartNum
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Nr", Range:=oRng
End If
End Sub

Kun je eens beginnen met je macro,op te maken met de CODE tags? Dan is de code in ieder geval netjes leesbaar.

Wat ik dus al zei ik heb deze van internet gevist en heb zelf hier geen verstand van, en heb daarom ook geen idee of dit wel klopt

Je code is voor het afdrukken van meerdere pagina's. De opmaak van je code doe je hier zelf, ofwel met de CODE knop (als je de optie <Ga geavanceerd> gebruikt staat die in de knoppenbalk) ofwel door de tag [ code ] vóór de code, en de tag [ /code ] ná de code te typen. Overigens wel zonder de spaties, die staan erbij omdat de code anders niet te zien is.

Laten we het makkelijker voor je maken: gooi de hele macro (met code en al) gewoon weg, want die heb je niet nodig :) . Je kunt het met een simpel Word veld af namelijk.

1. Maak in het eerste etiket een nieuw veld aan met <Ctrl>+<F9>
2. Typ tussen de accolades de code REF en een naam voor het veld ('nummer' bijvoorbeeld)
3. Druk op <F9>. Het veld wordt bijgewerkt, en je ziet het cijfer 1.
4. Selecteer het hele veld (makkelijkste manier, als je er achter staat: druk op <Backspace> en kopieer het veld (<Ctrl>+<c>).
5. Ga naar het tweede etiket en druk op Plakken (<Ctrl>+<v>)
6. Herhaal dit voor alle etiketten
Alle velden moeten nu worden bijgewerkt:
7. Druk op <Ctrl>+<a> en vervolgens op <F9>.

Dat is alles!

Oke, dit zou misschien wel werken, alleen ik heb maar 1 etiket soort.
Ik zal het even uitleggen, ik heb een label gemaakt in word die we gebruiken op kisten. De labels zijn allemaal het zelfde alleen ik wil graag kist nummers erbij op hebben, zodat ik de volgorde van het vullen van de kisten weet.
dus zo als ik het nu doe is de label aanpassen naar de partij en vervolgens bijvoorbeeld 100 labels uitprinten via mijn zebra printer, deze print heel snel achterelkaar uit.

En wat is nu nog je probleem? Ik ging er al een beetje van uit dat je dit met Afdruk Samenvoegen doet, en als dat niet zo is: vooral wél doen! Maar zelfs als je deze techniek op een los etikettenveld gebruikt werkt hij prima.

Oke, dit zal ik eens proberen dit was niet bekend bij mij:thumb:

De makkelijkste manier met Afdruk samenvoegen is overigens een Excel bestandje maken met daarin 100 rijen (als je 100 etiketten nodig hebt) met daarin een oplopend nummer. In de tweede kolom zet je dan de tekst voor het etiket. Uiteraard kun je dan ook meer kolommen gebruiken, afhankelijk van wat je wilt. Moet de rest van de tekst hetzelfde zijn, dan is dat een simpele formule die je doorkopieert. Hoef je maar één cel te veranderen als je andere tekst wilt. En de nummers komen dan netjes op je etiket terecht.
Ik heb nog wat zitten klooien met het SEQ veld, maar het is best lastig om de nummers door te laten lopen; Word begint op de volgende pagina namelijk weer met 1 als je samenvoegt. Je moet dan dus al in je brondocument alle etiketten maken.

Oke bedankt, zo kan het idd ook, met exel ben ik wat beter als met word.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan