• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvulkleur als voorwaarde binnen zelfde kolom ? Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

floater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Beste Mensen,

Ik zit met een groot bestand en volg herstellingen op van klanten.
Elke kolom is een klant, elke rij is een dag. Nu per kolom komen bepaalde statussen voor van de herstelling. Een vb.

groen: vrijgave
rood:hold
zwart:einde verhaal

Nu wil ik op de eerste cel van iedere kolom een cel telkens automatisch van kleur laten veranderen afhankelijk van de status van die dag.

Is dit een haalbare kaart ? :rolleyes:

Als dit niet haalbaar is... kan ik dan die cel laten oplichten indien er een cel binnen die kolomme zwart is ?

Alvast bedankt om mee te denken. :thumb:

Mvg,

Ben

Ben,

de kleurtjes die je toepast, is dat manueel gedaan of met voorwaardelijke opmaak?

kleur

Beste,

Dit is manueel gedaan met opvulkleur. Anders neemt dat te veel tijd in beslag bij de opvolging.

Mvg,

Ben

Kan je ook eens een voorbeeldbestandje meesturen hier. Zonder vertrouwelijke info uiteraard. Maar dan kennen wij de bereiken en dergelijke, dat werkt veel gemakkelijker en sneller uiteindelijk.

Enkel de basis moet in het bestand komen, niet meer. Een paar klanten is al genoeg. Fictieve dus.

Wigi

Dit is de code.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim c As Range, ci, gevondenCel As Range
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Target.Address = "$B$2" Then
        For Each c In Range("C7:G7")
            On Error Resume Next
            Set gevondenCel = Range("A9", Range("A9").End(xlDown)).Find(What:=CDate(Format(Range("B2"), "Short Date")), _
                LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
                MatchCase:=False)
            ci = Cells(gevondenCel.Row, c.Column).Interior.ColorIndex
            On Error GoTo 0

If gevondenCel Is Nothing Or ci = xlNone Then
                c.Interior.ColorIndex = 1
            Else
                c.Interior.ColorIndex = ci
            End If
        Next
    End If
End Sub

In B2 zet je de op te zoeken datum.

Wigi

Laatst bewerkt:
Ik was er ook al mee bezig (zie bijlage)

In ThisWorkBook staat
Code:
    For Each r In Sheets("Blad1").Range("C7:G7") ' De kolom koppen
        r.Interior.ColorIndex = SetHeaderColor(ActiveSheet, Chr$(r.column + 64), "8-7-2006") 
    Next

Die werkt nu met "8-7-2006" verander dit in Date om in het grote project te testen

Bijlagen

in bijlage , heel simpele versie.

Mvg,

Ben

Floater

Arno en ik hebben nogal wat tijd gestoken in jouw vraag, graag hadden we geweten of het voor jou werkt en of er nog iets aangepast dient te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan