Robvanlooy
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 feb 2021
Beste,
ik staar me al een hele week blind op een ARRAY die niet correct opgevuld wordt.
Het gaat met name over volgend probleem.
In tabblad DATA, zal een eindgebruiker een reeks gegevens uit een data dump plakken.
hieruit zal bij het drukken op een knop een loop doorlopen worden net zolang dat een bepaalde regel leeg is "dit is het signaal dat de datadump ten einde is"
hieronder een voorbeeld van de datadump ("tabblad DATA")

in principe zou er verwacht worden dat de regels met artikelnummer 042001 met THT 14/03/2021 samengenomen worden in een regel.
echter komt onderstaande eruit

zoals je ziet neemt hij telt hij de aantallen samen van artikel 042001 met THT 14/03/2021 maar komt deze er alsnog 2 keer in.
ik vermoed dat ik ergens uit het lusje moet springen maar zie het echt niet.
hieronder de code "dit is enkel het stukje met betrekking tot het doorlopen van het DATA tablad en het opvullen van de ARRAY.
teller = 2
aantalregels = 0
Do Until IsEmpty(Sheets("data").Range("A" & teller).Value) = True
For tabelteller = 1 To 100
'tabel verder doorlopen op dubbele artikels
teller = teller + 1
Loop
ik staar me al een hele week blind op een ARRAY die niet correct opgevuld wordt.
Het gaat met name over volgend probleem.
In tabblad DATA, zal een eindgebruiker een reeks gegevens uit een data dump plakken.
hieruit zal bij het drukken op een knop een loop doorlopen worden net zolang dat een bepaalde regel leeg is "dit is het signaal dat de datadump ten einde is"
hieronder een voorbeeld van de datadump ("tabblad DATA")

in principe zou er verwacht worden dat de regels met artikelnummer 042001 met THT 14/03/2021 samengenomen worden in een regel.
echter komt onderstaande eruit

zoals je ziet neemt hij telt hij de aantallen samen van artikel 042001 met THT 14/03/2021 maar komt deze er alsnog 2 keer in.
ik vermoed dat ik ergens uit het lusje moet springen maar zie het echt niet.
hieronder de code "dit is enkel het stukje met betrekking tot het doorlopen van het DATA tablad en het opvullen van de ARRAY.
teller = 2
aantalregels = 0
Do Until IsEmpty(Sheets("data").Range("A" & teller).Value) = True
aantalregels = aantalregels + 1
huidigartikel = Sheets("data").Range("E" & teller).Value
huidigaantal = Sheets("data").Range("H" & teller).Value
huidigeTHT = Sheets("data").Range("i" & teller).Value
For tabelteller = 1 To 100
If huidigartikel = Tellijst(tabelteller, 1) And huidigeTHT = Tellijst(tabelteller, 3) Then
Tellijst(tabelteller, 2) = Tellijst(tabelteller, 2) + huidigaantal
Else
Tellijst(aantalregels, 1) = huidigartikel
Tellijst(aantalregels, 2) = huidigaantal
Tellijst(aantalregels, 3) = huidigeTHT
End If
Next tabelteller'tabel verder doorlopen op dubbele artikels
teller = teller + 1
Loop