Opwaarderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
532
Hallo,

Een kennis van mij heeft een Compaq pc, Pentium2, 6 gigabyte harde schijf, 512 mb geheugen.

Hij wil graag videobewerken en wil er graag een 160 gb (eksterne) harddisk bij. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
lijkt me geen goed idee, pentium 2 zijn daar niet echt voor bedoelt. En je kan er wel een hdd aan hangen maar daar heb je niet donders veel aan.
 
Ook heb je een grote kans dat je (oude) bios de (nieuwe) harde schijf niet gaat herkennen.
Ik zou het je ook afraden.
Extern zou nog kunnen maar dan zul je waarschijnlijk uit komen op USB1 (pentium II?).
En dat schiet nog niet op.
 
videobewerken op een P2, met 512MB RAM en een 6 Gig schijf...?

Dat is net zoiets als met een antieke stoomtrein 500 km/h proberen te rijden. Het zal best lukken, maar vraag niet hoe

als je een beetje serieus video wilt bewerken is een P2 alvast totaal ongeschikt, tenzij je genoegen wilt nemen met uiterst minimale kwaliteit film. Als het uberhaupt al lukt met de moderne software, moet je waarschijnlijk ongekend veel geduld hebben, want dat gaat het uren duren.
Bovendien zal een dergelijk systeem ook een bijbehorende antieke videokaart hebben. Ook niet echt een aanrader dus.

Voor wat die externe schijft betreft.., mja... op USB1 zal het waarschijnlijk wel lukken, maar hou er wel rekening mee dat de snelheid van de data-overdracht op z;n minst wat aan de magere kant is.

Kortom... niet aan beginnen met die oude bak. Als je echt een beetje serieus wilt videobewerken, moet je toch minstens aan een P4 2Ghz (liefst meer), 1Gb RAM, een flinke harde schijf en een knappe videokaart. Bovendien is een DVD-brander dan ook geen luxe, want als je alle data op de harde schijft wilt bewaren, loopt dat snel in de tientallen Gigabytes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan