Opzegging internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Het wordt geadviseerd een abonnement via een aangetekende brief op te zeggen. Maar hoe zit dat als de geadresseerde een postbusnummer heeft. Wie is hier de tekeningsbevoegde? Volgens mij is het zinloos om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen naar een postbus.

Ik wil van Planet Internet overstappen naar een andere provider.

Mij lijkt het wel zinvol. Als de brief niet beantwoord wordt heb je namelijk altijd een verzendbewijs. Lijkt mij dat met dat bewijs de opzegging alsnog in behandeling zal worden genomen door de provider.

Als je zeker wil weten of dat bij Planet zin heeft kun je het beste even contact met ze opnemen.

Als je dat niet doe, dan gaan ze vanuit dat het vervolg van je abonnement gewoon door gaat.

Laatst bewerkt:
Ztyve

Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft een postbusnummer, waaraan post gericht kan worden. Wil je zekerheid over de ontvangst, dan kan de brief aangetekend, of met bericht van ontvangst, verzonden worden. Tja, je kunt ook veronderstellen dat een postbusnummer een slinkse wijze is om aangetekende post te vermijden.

Waar jij plotseling de term "tekeningsbevoegde"vandaan tovert is me een raadsel. :o Maar net op dit deel maak je het jezelf lastig.:D
Tekeningsbevoegd is het legitieme karakter van ondertekening van een brief, al dan niet via een maandaat van een superieur. De directeur van Planet Internet gaat heus niet zelf de post afhalen.

Tekeningsbevoegd heeft dus niks te maken met het ontvangen / afhalen van een ondertekend stuk via een postbus.
Wekelijks krijg ik 2 aangetekende brieven via mijn postbus (per dag zeker 50 brieven) maar gewapend met het bericht dat er een aangetekende brief aan de balie afgehaald kan worden, plus ID ( TNT stelt wel voorwaarden) kan zelfs mijn buurjongen van 15 deze stukken namens mij afhalen.

Het kan dus simpel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan