• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzet afdruk pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertbosch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hallo Ik heb op blad 2 een prijslijst gemaakt van 30 artikelen vooraan in de regel heb ik een afvinkhokje geplaats, als ik deze selecteer dan komt de prijs er achter te staan, dit werkt goed.
Nu wil ik als ik willekeurig 10 artikelen afgevinkt heb deze automatisch naar blad 1 plaatsen waar ik een offerteformulier heb staan.

Dus in het kort he kan ik automatisch de geselecteerde regels overplaatsen naar een ander blad zodat ze ook weer aaneengesloten onder elkaar staan.

met vriedelijke groet Bert Bosch

Probeer eens met dit voorbeeld.

Op blad 2 zijn opeenvolgende lijnen ingevuld.
De lijnen met een * voor worden op blad 1 afgedruk na het klikken op de knop op blad 2.
Indien je hier niet mee verder kan, kan je altijd jouw bestand posten ( of een deel ervan)

mvg

Alverpos

Bijlagen

Hoi Bert,

Niet zo heel moeilijk, (staat ook in de vorige link):

In een vrije kolom zet je de formule

blad1!H10: =als(isleeg(A10);"";rij())

Waarbij ik er van uitgegaan ben dat in A10 een vinkje komt te staan (mag ook een krijsje of een aantal zijn).

De artikelen die op deze wijze geselecteerd worden kun je op het andere werkblad op de juiste volgorde zetten met:
=index(Blad1!B$1:B$999;kleinste(Blad1!H$10:H$999;rijen(H$10:H10)))

Let op Blad1!B$1:B$999 is geen typefout!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan