Opzet Formulier in ACCESS

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Goedemorgen lezer,

Vooraf: ik ben (nog steeds) een beginner met ACCESS en heb totaal geen ervaring met programmeren. Het meeste lukt me wel, maar nu loop ik ergens tegenaan wat ik niet voor elkaar krijg. Ik heb veel geprobeerd maar zie de oplossing niet.

Ik ben met een Access-database (bijgesloten een extraxt) bezig die hoeveelheden ‘beestjes’ moet meten in een steriele ruimte waar mensen geneesmiddelen bereiden in onze Ziekenhuis-Apotheek.

Er zijn een paar ‘soorten’ metingen; bv. Metingen via vingerafdrukken, via sedimentatieplaten en via contactplaten. Ik zal u niet vermoeien met de betekenis hiervan. Het zijn gewoon 3 ‘soorten’ meting.

Ik beperk mij in mijn verhaal nu tot de contactplaten….

De ruimtes waar de bereiding plaatsvindt zijn via een kwaliteits-eis ingedeeld in KLASSEN. (Bv. Ruimte 1.112 is een KLASSE A ruimte.) De klassen zijn gelinkt aan Eisen die voor die klassen gelden voor de verschillende metingen.
Klassen tabel ziet er als volgt uit:

Klassen
Klasse Contact Sediment Vingerafdruk
A <1 <1 <1
B <5 <5 -
C <25 <50 -
D <50 <100 -


Dit betekent bv. Een ruimte die aan Klasse A moet voldoen mag voor de meting ‘contactplaten’ geen meting opleveren groter “1” en een ruimte klasse B mag geen meting opleveren groter dan “5”.
Nu heb ik een formulier gebouwd waarin in het veld [KVE-7] de meting wordt ingevuld.

Stel nu dat we in een “klasse A”-ruimte een meting doen die groter is dan <1 dan moet er een waarschuwing komen als “VOLDOET NIET AAN EIS”.

In het formulier Frm_Contactplaat maakte ik een TEKSTveld waarin ik dat dacht te kunnen programmeren via het Veld KVE-7. Ik dacht dat bij de gebeurtenis “Na bijwerken” een klein stukje code dit voor mij zou doen.

Kennelijk doe ik iets heel doms want het lukt mij niet op de manier die ik zou willen.
Bij “na Bijwerken” worden ALLE records ingevuld.
Wat doe ik fout?