• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzet verhuur/uitleenmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

style1980

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2020
Goedemorgen allen,

Ik probeer voor mijn werk een soort van verhuur/uitleenmodule te maken in het ziekenhuis.
Alles word hier uitgegeven zonder het bij te houden, ik wil daar graag verandering in brengen doormiddel van zo een module, vooral in deze tijden is dat erg handig.

Waarschijnlijk is dit meer iets voor Acces maar daar waar ik een beetje kaas heb gegeten van Excel heb ik niks gegeten van Acces.
Vandaar dat ik het bij het onderwerp Excel plaats.

In de bijlage vind u een bestand je waar ik een klein opzetje heb gemaakt.

Het is de bedoeling dat bij het uitgeven en retourneren van een hulpmiddel het artikel word gescand (zie tabblad invoerblad)
Dit nummer(met als benaming objectcode) zou dan in rij A door de scanner worden geplaatst, dan zou ik graag bij rij B, C, E de overige gegevens van het hulpmiddel automatisch zien verschijnen.
De overige gegevens staan op tabblad lijst artikelen.

Als je nu een nummer van het wat op tabblad lijst artikelen staat invoert op tabblad 1 dan komt al wel het hulpmiddel te staan maar de overige gegevens niet, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ook zou ik graag de lijst veel langer willen laten zijn (het gaat om grofweg 100.000 hulpmiddelen) is dit überhaupt mogelijk, om steeds de lijst uitbreiden als er nieuwe hulpmiddelen worden aangeschaft.?

En als laatste zou bij het scannen ook automatisch de datum uitgifte kunnen staan en bij het 2e maal scannen datum retour kunnen staan?

Hopelijk kunnen jullie mij/ ons hier in het ziekenhuis helpen, daar waar ik een paar uur per dag bezig ben met patiëntenzorg is het wel zo prettig om daar grotendeels mee bezig te blijven ipv het houtje touwtje bijhouden waar hulpmiddelen heen gaan.

Mijn dank is al groot ook al lukt het jullie niet.

Mvg. Bas

Bijlagen

vervang =VERT.ZOEKEN(A2;artikelenlijst;2;0) door
=VERT.ZOEKEN($A2;artikelenlijst;kolom();0)
dan kun je de formule kopieren door te slepen

Laatst bewerkt:
Je tabel waarin je zocht heb ik aangepast. Ook heb ik de gegevens in een tabel geplaatst waarbij de het formule bereik automatisch wordt uitgebreid wanneer er meerdere hulpmiddelen worden aangeschaft. Kijk maar eens in het bestand.

Gr
JV

Bijlagen

Mijn dank is groot.

Wij zijn hier super blij mee!

Voor nu kan ik even vooruit.

Groeten Bas

Goedemiddag allen,

Aangezien ik de vorige keer zo top geholpen ben, probeer ik het nog eens.

Ik heb het bestandje reeds in gebruik en het werkt goed, nogmaals dank!

Ik heb nog een vraag namelijk:

- in het bestand staan ook een aantal artikelen (deze zijn niet uniek en hebben allemaal dezelfde code), ik heb deze in het tabblad "lijst artikelen" geel gearceerd. Deze artikelen moeten na gebruik worden weggegooid en komen dus niet retour.

Als ik de omschrijving bijvoorbeeld MFA1000l invoer op het eerste tabblad "invoerblad" komen alle gegevens er te staan.

Maar is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld 100 stuks van deze op voorraad heb en dat bij uitgifte de 100 automatisch (op het tabblad lijst artikelen) veranderd in 99 stuks, en als die bij 10 stuks is in rood veranderd?

Alvast dank.

Groeten Bas

Bijlagen

Zo?
Voeg nog maar eens nog eens 90 van een van die gele artikelen toe. Dan zie je dat hij op rood springt

Bijlagen

Hier nog een kleine aanpassing in de formules wat de leesbaarheid van de tabel verbeterd. (vind ik tenminste)
Maak de tabel ook niet groter dan noodzakelijk is.
Als je direct onder tabel een nieuwe regel tikt past de tabel zich automatisch aan.

Bijlagen

@Popipipo,

Thnx voor je input, het maakt het zeker overzichtelijker.
Tevens het aantal dagen dat een artikel al weg is is ook super handig!

Wederom mijn dank is groot.

Groeten Bas

Goedemiddag allen.

Het programma werkt helemaal top.
Ik loop alleen tegen iets aan waarvan ik niet weet hoe ik het moet oplossen, namelijk:

Als er hulpmiddelen worden uitgeleend komt dat in blad 1 te staan (invoerblad), dit blad loopt dan op een gegeven moment vol en wordt dan onoverzichtelijk.
Nu heb ik er een extra vakje aangemaakt met een hokje wat je kan aanvinken als de opdracht is afgerond, zou het dan zo kunnen worden dat als het vakje wordt aangevinkt de opdracht dan verplaatst word naar het tabblad (afgerond)?
Zou dit vakje ook automatisch bij een nieuwe regel worden geplaatst?

Uiteraard probeer ik dingen ook zelf maar kom er achter dat ik niet zo begaafd ben met excel en dat ik het ook tussen de patiëntenzorg door moet doen.

Groeten Bas

Bijlagen

Het kan met een matrix formule. Wanneer iets is afgerond. Wil je dan dat de rij wordt verwijderd op tabblad 1 of mag die blijven staan.
Je hoeft nu alleen een X (of iets anders) neer te zetten in de laatste kolom

Bijlagen

Wanneer je het op tabblad 1 wilt laten verwijderen gebruik dan bijvoorbeeld zoiets

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Cell As Range
With Sheets(1)
    For Each Cell In .Range("K2:K" & .Cells(.Rows.Count, "K").End(xlUp).Row)
        If Cell.Value <> "" Then
            .Rows(Cell.Row).Copy Sheets(4).Range("A2000").End(xlUp).Offset(1)
            .Rows(Cell.Row).Delete
        End If
    Next Cell
    Sheets(4).Columns(11).Delete
End With
End Sub

Dank je JVeer,

Ik bedoel idd dat het op tabblad 1 wordt verwijderd.
Ik heb het geprobeerd met de code maar krijg dan compileerfout om de oren.
Met andere woorden het lukt mij niet.

Groeten Bas

Wanneer je het wil verwijderen ga je sowieso richting VBA. Bij mij werkt die code wel. Is je bestand exact hetzelfde als dat je opstuurde? Zet de code in Tabblad 1 van de Vba Editor

Richting VBA is niet is niet erg, althans dat zal voor mij nog meer uitvogel werk betekenen.

Het bestand is hetzelfde als hierboven.
Krijg nu de melding: fout 9 tijdens uitvoering: het subscript valt buiten het bereik.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Cell As Range
With Sheets(1)
    For Each Cell In .Range("K2:K" & .Cells(.Rows.Count, "K").End(xlUp).Row)
        If Cell.Value <> "" Then
            .Rows(Cell.Row).Copy Sheets([COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]).Range("A2000").End(xlUp).Offset(1)
            .Rows(Cell.Row).Delete
        End If
    Next Cell
    Sheets([COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]).Columns(11).Delete
End With
End Sub

Zo dan?

Dank je,

Waarschijnlijk doe ik weer wat verkeerds.

Na het plaatsen van een vinkje verdwijnt de opdracht uit tabblad 1, top. Alleen verschijnt het niet op het tabblad afgerond.

Haal eens het selectievakje weg en zet gewoon een kruisje. Daarop is de code gebaseerd

Helaas lukt mij het niet.
Heb jij nog andere ideeën oid?
Wat bedoel je met het selectievakje weg halen, gewoon de hele kolom?

De opdracht komt niet te staan bij het tabblad afgerond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan