• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzet verhuur/uitleenmodule

Status
Niet open voor verdere reacties.
JVeer,

het werkt perfect, ik weet niet waar het mis ging met de manier waarop ik het deed.

Mijn dank is groot en oneindig veel karmapunten voor jou.

Super fijn!

Mooizo! Graag gedaan:thumb:

Waarom met een lus?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("K:K")) Is Nothing And Target.Value <> "" Then
    Application.EnableEvents = False
    Sheets("afgerond").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 10) = Cells(Target.Row, 1).Resize(, 10).Value
    Rows(Target.Row).Delete
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub

Goedemiddag iedereen,

Het werkt prima maar aangezien er een paar mensen mee werken wil ik de tabblad 2, tabblad 3 helemaal beveiligen en van tabblad 1 wil ik rij B, C, D, en E beveiligd hebben, dit is geen probleem om te doen.
Maar als ik dat doe dan krijg ik een foutmelding in visual basic: Methode delete van Klasse Range is mislukt,

Als ik de beveiliging er weer afhaal dan doet hij het weer zoals het hoort.
Iemand een idee?

Iemand een idee?

Van een beveiligd tabblad kun je niets verwijderen, dus in de macro opnemen dat de beveiliging uit gezet wordt, er verwijderd wordt en tenslotte de beveiliging er weer op gaat.

Dank je Haije,

Klinkt idd logisch, zo had ik het nog niet bekeken.

Ik denk dat ik het dan zo even laat en dan een paar mensen autoriseer i.p.v. van iedereen toegang te geven.

Groeten bas

Goedemiddag iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste post.
Het bestand waar ik heel veel hulp van jullie voor heb gekregen is volop in gebruikt in de kliniek en is prettig om mee te werken, wederom mijn dank daar voor.

Ik heb een vraag gekregen, namelijk: is het mogelijk een prijs per dag en een totaal prijs (die automatisch berekend word) in de module te krijgen.

Ik heb het geprobeerd om op het tabblad (lijst artikelen) een dagprijs te zetten (dit is gelukt).
Op het tabblad afgerond staan het aantal dagen dat een artikel is weggeweest, dit wilde ik in kolom totaal prijs uitgerekend hebben.
De prijs per dag op het tabblad lijst artikelen X het aantal dagen dat een artikel is weggeweest op het tabblad afgerond zou een totaal prijs moeten opleveren maar ik krijg de melding #naam?

Dus tabblad afgerond J2 X tabblad lijst artikelen H94 =tabblad afgerond K2

Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Dat doe je met verticaal zoeken. Ik raad wel aan om een tabel te maken van je gegevens. Wanneer het gebied op tabblad lijst artikelen gaat uitbreiden zal de formule zijn werk niet meer doen omdat het bereik niet automatisch aanpast.

K2:

Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;'Lijst artikelen'!$A$2:$H$255;8;0)*J2

Dank je JVeer,

Staan mijn gegevens dan niet in een tabel? Het zou namelijk wel handig zijn dat het automatisch word aangepast.

Goedemiddag Popipipo,

Het is mooi en zeker een toevoeging dat het daar op het 1e tabblad staat.

Maar ik bedoel eigenlijk dat je de totale huurprijs (het aantal dagen x verhuurprijs) als een artikel retour is gemeld dat het totale huurbedrag dan op het 3e tabblad (afgerond) komt te staan.

Misschien ter verduidelijking:

Op het tabblad(invoerblad)
Als een artikel wordt geleverd aan een afdeling dan is dat de aanvraag datum
komt het artikel retour is dat de retourdatum, dan komt er een vinkje (x) te staan in de kolom afgerond, hierdoor verdwijnt de hele regel naar het tabblad afgerond.
Daar zou ik dan graag achter de regel met gegevens de totale prijs willen van het totaal aantal verhuurdagen (zodat er elke maand een klein overzichtje naar het hoofd van de afdeling kan).

Sorry als mijn omschrijvingen niet helemaal duidelijk zijn maar dit is voor mij echt hogere wiskunde :D

Ik ben iig al erg content dat er zoveel hulp is.

het aantal dagen x verhuurprijs

De berekenings formule staat toch in kolom R van 'invoerblad' en kun je rechtstreeks overnemen.

De berekenings formule staat toch in kolom R van 'invoerblad' en kun je rechtstreeks overnemen.

Sorry, maar bedoel je dat ik dan het bedrag moeten knippen en plakken? want als ik een x plaats in kolom afgerond dan wordt het bedrag niet meegenomen naar het 'tabblad afgerond'

Ik heb geprobeerd te formule te kopiëren naar het 'tabblad afgerond' ook zonder succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan