• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzet winst en verlies met verticaalzoeken HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Beste,

ik weet dat ik nu een vrij complexe vraag ga stellen, maar ik snap het niet hoe ik dit moet oppakken.

Ben bezig met een winst en verlies opzet in excel.

Twee tabbladen data en winst en verlies. In data zie je ruwe data van omzetten en kosten. In de winst en verlies een overzicht hoe het eruit moet zien.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle omzetten van harry uit data tablad in de andere tabblad als 1 totaal bedrag komt? zelfde geldt voor de kosten. Elk heeft een andere gbnummer.

ze moeten ook per periode zijn vermeld...

Please help..

Verticaal zoeken is niet voldoende hier....

BEdankt!!

Bijlagen

Probeer eens in B6:
Code:
=SOMPRODUCT(((DEEL(data!$B$2:$B$39;4;5)=DEEL($A6;6;5))*(data!C$2:C$39)))

Edit:
Voorbeeldje toegevoegd: Bekijk bijlage winstverliesvraagstuk2.xls

Opmerking: het is niet handig dat je omschrijving op de beide bladen niet gelijk is, en/of dat je geen gebruik maakt van de grootboeknummers op tabblad winst/verlies.

Laatst bewerkt:
Helaas zijn je grootboeknummers nauwelijks gelieerd aan de opsommingen op je samenvattingsblad. Logica die er niet is kun je ook niet maken.

Op je "winst verlies" pagina maak je slechts een enkele samentrekking. Haal die er dan uit en doe gewoon een lookup. Qua omzet kan het redelijk makkelijk met een hulpkolom. Je filtert dan gewoon op de naam "peter" en "harry" in de hulpkolom om alles op te tellen.

Het is dus of niet zo heel moeilijk, of het voorbeeld is niet representatief voor de werkelijkheid of ik snap het gewoon niet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan