Opzetten DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBoy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo iedereen,

Ik wil een database gaan opzetten om al mijn MP3-tjes
in vast te gaan leggen. Nu heb ik er al heel wat op een lokale drive staan. Bestaat er de mogelijkheid om deze nummers met naam en nummer direct te importeren in een tabel. Ik heb namelijk geen zin om 2000 nummers opnieuw een voor een in te kloppen.
Wat ik wil is dus een link naar de lokale drive leggen en daar naam artiest en nummer direct importeren in de tabel
Alle nummers hebben dezelfde naamsstructuur nl:

'Naam artiest' - 'Naam nummer'

Het zal wel niet gaan wat ik wil, maar stel de vraag toch maar eventjes,

Wie heeft de oplossing?????

Laatst bewerkt:
kun je wat meer informatie geven over het formaat waarin je huidige bestand staat? :8-0:

Formaat van de bestanden bedoel je neem ik aan.

Dit zijn allen mp3-format op lokale drive

Klik,in acces even op help. vul in 'importeren'. Daar vind je alle files die je kan importeren.

Maar ik vrees dat je alles zal terug moeten ingeven in je tabel.

ben er ook mee aan het werk geweest maar mij is het niet gelukt ....heb wel een db waarmee je aan de gang kan als je wil

Ik houdt me aanbevolen voor alle hulp die ik kan krijgen bij dit probleem. Kan hetgene jij hebt mailen toevallig

Paul,

Sorry voor de late reactie, druk druk druk.
Je db over muziek ziet er goed uit. Deze is denk ik wel bruikbaar. Helaas kan ik hier geen complete dump van een dir in zetten zonder dat ik dit allemaal opnieuw moet invoeren lijkt mij.
Zoals gezegd heb ik ong. 2000 titles MP3 op HDD staan, die ik zonder alles over te typen rechtstreeks zou willen importeren.

kijk eens op deze site. Dit is als het goed is freeware.
misschien kun je aan de maker van dit programma "the collection" vragen of het mogelijk is om je gegevens die je in je dir hebt staan zoals bestands naam ( tenminste ik neem aan dat je je mp3s onder een naam opslaat) in automatisch in access te halen .

http://www.flowares.nl/

succes gostdog :thumb:

Gostdog,

Dit is een interessante site. Dank je voor de tip, heb de vraag al voorgelegd aan de maker. Mocht het niet lukken dan overweeg ik toch om dit te gebruiken en alsnog alle titles met het handje in te gaan voeren

Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan