Opzetten, hoe en wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
247
Hallo,

Ik ben van plan mijn eigen webserver op te starten maar ik weet zo ongeveer nog helemaal niks.
Ik heb dus een website met 1GB dataverkeer per dag.
Deze website wordt steeds groter en ook ben ik van plan er meerdere websites te hosten in de toekomst.
Uiteraard wil ik dat mijn websites snel draaien. Het liefst zet ik er windows op.
Daarom heb ik een paar vragen

1. Welke hardware is het handigst om voor deze website te gebruiken als ik wil dat alles snel gaat?
2. Dit is waarschijnlijk een nogal domme vraag, maar hoe zorg je ervoor dat jouw server bereikbaar is vanuit iemands browser en hoe koppel je een domeinnaam aan jouw server die thuis staat? Ik heb hier dus echt geen idee van.
3. Is het mogelijk om de server te beschermen tegen Ddos-attacks?
4. Wat is er verder nog nodig om een website op te kunnen zetten op een server?
 
Laatst bewerkt:
Er komt heel wat bij lijken om een eigen webserver op te zetten.
Wat je al zecht beveiliging moet goed over na gedacht worden, maar ook of je voldoende bandbreedte hebt, en je moet een vast IP adres hebben.

Is het geen idee om een VPS server te huren?

Er komt heel wat bij kijken om dit allemaal goed te regelen, maar het is wel leuk om te doen. Als je aan de hand hier van nog velder wilt met een eigen server op zetten dan wil ik je graag helpen!
 
Oke, bedankt!
Maar je hebt het over VPS huren, waar kan ik dit het beste doen?

Ik denk trouwens dat ik binnenkort niet echt tijd heb om "even" een server op te zetten (ik zit in 6VWO dus ik moet even wat examens leren ;)) maar ik denk dat ik je hulp goed kan gebruiken :D dus dan laat ik het wel even weten als je het niet erg vindt.
 
Dit kun je op meerdere plaatsen doen, hier staan een aantal providers op een rij.
Het is belangrijk om te weten wat voor platform je wilt, opbasis van Windows of Linux.
We horen het wel wanneer je weer hulp nodig hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan