opzoek functie in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

learning girl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hallo, ik heb een database gemaakt in Access, een registratie database voor mijn werk. Het ziet er allemaal prima uit (vind ik zelf), schakelbord enzo. Maar ik zit met 1 probleem. Ik wil een schermpje hebben waarin je een naam kan typen (of een deel ervan), en dat je dan de namen krijgt, en erop kunt klikken zodat je die kan bewerken in de formulier weergave.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Moet dit in een formulier met een query, macro, ik heb geen idee. Ik heb wel "het boek" van Access, maar ik kom er ff niet uit.

Alvast bedankt!

Learning girl

verschillende opties

Het is maar net hoe je het zou willen hebben. In dit forum is al vaker uitgelegd hoe je een soort snelzoekscherm kunt maken. Dit is een formulier met een veldje waarin je het te zoeken item ( in jouw geval een naam of een gedeelte van een naam) invult. Dit veldje wordt gebruikt als criteria in een querie op je tabel. Met een knop kun je dan een formulier openen gebaseerd op dezelfde tabel waarbij de querie als een soort filter wordt gebruikt. Even de optie zoeken rechtsboven op de pagina gebruiken en je komt een heel eindje.
Wil je gelijk de namen zien van de hits zou je een doorlopend formulier op dezelfde tabel kunnen maken waarin bv alleen de namen getoond worden. Ook nu gebruik je dezelfde querie. Achter iedere naam een knopje om het uitgebreide formulier te openen ( koppelen op uniek ID). Zo maar wat opties. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan