Opzoek: Site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pataap

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2012
Hallo,

Vroeger had ik een aantal gratis site's op groups.msn.com..
Ik ben opzoek naar een alternatief. Een site waarbij ik gratis een eigen site kan maken. Hierbij moeten mensen lid kunnen worden als een soort forum. De reden dat ik forums oversla, is omdat ik geen normale pagina's aan kan maken. Alleen "onderwerpen" waar mensen dan op kunnen reageren. Het is gewoon voor een hobby, dus wil ik het liefst gratis houden. Mocht ik toch niks vinden wil ik nog over nadenken om een host voor wordpress te zoeken.

Dus wat ik zoek is een site met:

• Optie dat mensen lid kunnen worden
  • Geen standaard forum, maar met normale pagina's erbij
  • Liefst gratis
  • En het liefst waarbij ik een beetje layout kan aanpassen naar eigen smaak

Ik hoop dat jullie wat weten, heb al bij aantal forums e.d aangemeld, maar helaas niets wat ik zoek.

Groetjes,
Patricia

Edit:
Ik zie nu dat ik per ongeluk dit bericht onder het verkeerde forum heb gezet, was bedoeld voor een plekje omhoog bij "Website's maken". Sorry hiervoor!

Laatst bewerkt:
Webs of Weebly zijn mooie websites om websites te bouwen alleen bij Weebly kun je je eigen smaak maken (bij Webs weet ik niet) en bij Weebly kun je NIET lid worden bij Webs wel. Ze zijn allebei Nederlands talig.

Verplaatst naar Algemene website vragen

Bedankt voor de antwoorden! Bij weebly en webs zie ik niet zozeer dat mensen lid van mijn site kunnen worden. Dus wat gast0158 zegt komt het dichtst in de buurt.
Zit ik dan hier goed als ik dat wil? http://www.simplemachines.org

Ja, dat is de juiste locatie.
Je kunt ook volledig eigen html pagina's toevoegen wanneer je dat zou willen welke dan via het menu benaderbaar gemaakt kunnen worden.

Weet je toevallig ergens een handleiding? Heb inmiddels de bestanden gedownload, maar weet niet hoe ik verder kom.. :) Wel goede tijdverdrijf dit met zo'n fijne storm..

Nou, mijn vraag was eigenlijk of het gratis kon, vanwege dat het alleen om een hobby gaat, dus zonder host :)
Uiteindelijk nog niks opgeschoten met die Simple Machines etc :(

hoeveel weet je van html/php/mysql?

ik kan je wel een advies geven om een mooi programma te downloaden, maar als je daarna niet weet wat je met de zip file aan moet dan komen we niet verder.
1. Als je een .sql bestand hebt weet je dan hoe je deze in een mysql database kan lezen?
2. Als je een aantal PHP bestanden hebt weet je dan hoe je deze met een ftp programma naar een hoster kan uploaden?
3. Ben je in staat config bestanden te vullen met hoster specifieke informatie om het programma werkend te maken.

Ik vermoed 3x nee.
Dat betekend dat je een gratis uit de doos oplossing wil.
Probleem is dat er daar nog 3000 van zijn.
Niemand gaat natuurlijk maanden aan het programmeren om het daarna weg te geven.
zo iets zou nog werken in groepsverband met een hoger doel, zoals joomla of wordpress, maar een individueel project gaat niet werken.

Ik denk dat je moet kiezen voor bestaande oplossingen en een combinatie daarvan.
Gratis hosting heeft altijd als nadeel dat er veel beperkingen zijn. Of je moet regelmatig op een link klikken of er zit veel reclame in.
In bovenstaande links staan een aantal voorbeelden naar gratis hosting partijen

Je hebt inhoudelijk niet gesproken waar je website over wil gaan.
Misschien heb ik een sponsor voor je als ik weet dat je een serieus project hebt.
Als deze sponsor het wat vind hoef je je ook geen zorgen te maken over de opzet, van dat wordt dan gedaan. Je hoeft het alleen maar te vullen en bij te houden.

Ik ben zelf creatief aangelegd, dus zou de layout eigenlijk nooit aan een ander willen over laten. Ik heb wel ervaring met hosten, ftp etc (dit door vroegere stage) en ook met wordpress. Dit was ook het eerste dat in mij opkwam, alleen merkte ik dat dat heel beperkt gaat.

Het gaat om een RPG game op forum basis dat ik wil creëren, alleen dus niet met alleen een forum, maar ook gewoon een paar losse pagina's erbij.
Mocht dit niet gaan dan ga ik over naar een host, heb van het weekend inderdaad een gratis host geprobeerd, maar dat was alleen maar ellende..

Dus ik hoop dat er nog mensen zijn met tips en anders helaas :)

Goh! Wat een wedstrijd!

Ik lees dat de SMF ook NL ondersteund, dus ik ga eerst een account aanmaken en dingen proberen..

Wordpress.com
Gratis en makkelijk!!

Edit: okee, even niet goed gelezen, je wil ter ook een soort vanforum bij.
Tja, dan is idd SMF een beter idee.

(als je wordpress bij een hosting gaat nemen, dan heb je wel de mogelijkheid dat je een forum via een plugin in je wordpress site verwerkt. Met wordpress.com gaat dat niet werken, omdat je geen eigen plugins kan installeren.)

Laatst bewerkt:
Kijk eens of zij dit bieden: iig gratis.
http://www.hostinger.nl/

Ik heb een uurtje op het forum van deze hoster rond geneusd maar daar is werkelijk geen positief woord te vinden over deze hoster.

Alleen mensen die hun websites er heel snel weer weg gehaald hebben vanwege de vele problemen en terug zijn gegaan naar nota bene 000hosting, ook niet bepaalt de beste die je hebben kunt.
Dat mensen vluchten naar 000hosting zegt denk ik alles over hostinger.nl

Klopt, ik heb laatst ook een gratis hosting geprobeerd.. moest via klikken etc, werkte niet, dus heb ik via paypal dan eenmalig 3,- betaald. Ging ook niet, maar wel m'n geld afgeschreven. Maar goed dat is een ander verhaal. Ik geef de moed op. Dan maar een tientje betalen per jaar, is ook niet veel :) Ik kijk het een jaar aan, mocht de hobby het niet waard zijn kom ik er vanzelf achter.

Als er alsnog iemand tips heeft, ik ontvang graag berichtjes :)

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Patricia

ik weet niet of je hier mee verder komt want heb niet zoveel verstand van sites maar www.webnode.nl misschien???
kun je ook je eigen site maken maar ik heb verder geen flauw idee of je het iets helpt :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan