• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opzoeken in een bepaalde array

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumoke

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik zoek een formule om een aantal specifieke letters te tellen in een bepaalde array en deze dan weer te geven.

Bv, om te tellen hoe vaak de letter "V" voorkomt in de range B2 - AF13.

Dit dient om een vakantiekalender te automatiseren, waarbij de verschillende codes die gebruikt worden varieren van "V", "EV" en "AT" tot getallen, die dan overeenstemmen met overuren.

Bijgevoegd de file die ik ga gebruiken. De formule zou in de rood gekleurde cellen moeten komen en zou nadien verborgen worden.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vul eens dit in die rode cellen in.

Code:
=AANTALLEN.ALS($B$2:$AF$13;"v")

Die V kun je veranderen door welke waarde dan ook maar als het een getal wordt moet je de "" even weghalen.

ik neem namelijk aan dat het moet tellen uit dat complete geel zwarte vak of niet??? zo niet moet je de criteria bereik even aanpassen

Greetz AvA

Laatst bewerkt:
maar dan enkelvoud:

Code:
=AANTAL.ALS($B$2:$AF$13;"v")

mvg wim

moet dat percé enkelvoud zijn??? bij mij werkt hij ook met aantallen in plaats van aantal.

Greetz AvA

moet dat percé enkelvoud zijn??? bij mij werkt hij ook met aantallen in plaats van aantal.

Greetz AvA

In Excel 2003 moet je inderdaad AANTAL.ALS gebruiken ipv AANTALLEN.ALS.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alvast bedankt voor de snelle react, maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze formule naar het engels vertaal?

als het goed is moet het dan dit worden.

Code:
=COUNT.IF($B$2:$AF$13;"v")

Greetz AvA

ok als je vraag dan opgelost is wil je dit dan aub even rechtsonder bevestigen???

Greetz AvA

ik dacht dat het met een punt is omdat het in het nederlands

Code:
=AANTAL.ALS()

is dus maar ik was zelf ook nog aan het twijfelen maar ik denk dat jij gelijk hebt.

Greetz AvA

ik dacht dat het met een punt is omdat het in het nederlands

Code:
=AANTAL.ALS()

is dus maar ik was zelf ook nog aan het twijfelen maar ik denk dat jij gelijk hebt.

Greetz AvA

Excel is soms erg inconsequent wat betreft punten tussen Engelstalige en Nederlandstalige versies.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan