• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost opzoeken in lijst kopieren en via data validatie gebruiken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jeepeeke

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2017
Hallo,

Aan de hand van een jaarkalender maak ik een bezetting van beschikbaar personeel op mijn machines.
Bijgevoegd voorbeeld spreekt voor zich.
- in blad bezetting wordt datum in H1 ingevuld.
- graag linker vijf kolommen opzoeken in blad verlofplanning
- drie lists configureren met de beschikbare namen
- die vervolgens in een bezettingstabel met data validation kunnen gebruikt worden
Het zou helemaal te gek zijn mocht elke ingeplande naam uit de lijst verdwijnen zodat we voorkomen dat hij twee keer wordt ingepland.

dank voor hulp ;-)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik hoop voor je dat je office 365 hebt. In de bijlage een oplossing
Dat is al helemaal geweldig, dankjewel.
Alleen, hoe werden de name lists geconfigureerd voor de dynamische bereiken van de data die je ophaalde bij de functies (inpakker, admin, transport)?
Ik vind nergens lists terug en ook niet de config hoe items uitlaten die al werden gebruikt

Dat zit allemaal in de formules van kolom A t/m C op je bezettingstabblad.
Daar wordt een dynamische lijst gecreëerd op basis van je personeel en de reeds gekozen items. Die lijst fungeert dus als basis voor je data validatie.

Laatst bewerkt:
Als je de mensen met verlof/ziek ook altijd in de lijst terug wilt zien komen bij hun afdeling, kan de formule simpeler.

Bijlagen

Als je de mensen met verlof/ziek ook altijd in de lijst terug wilt zien komen bij hun afdeling, kan de formule simpeler.
dankjewel maar dat was natuurlijk niet de bedoeling, deze kunnen niet ingepland worden en blijven dus in een vast kolom ziek/verlof staan

Dat zit allemaal in de formules van kolom A t/m C op je bezettingstabblad.
Daar wordt een dynamische lijst gecreëerd op basis van je personeel en de reeds gekozen items. Die lijst fungeert dus als basis voor je data validatie.
wow, compleet nieuw voor me, ik ga er even volledig induiken. Het werkt in elk geval we zoals ik het wil.
ik laat hem even open staan en kom erop terug ;-)

Ik hoop voor je dat je office 365 hebt. In de bijlage een oplossing
Helemaal geweldig werkt dit. Alleen in mijn vraagstelling heb ik iets niet juist geformuleerd. De bereiken op de bezettingstabel zijn verspreid over een werkblad (visuele plattegrond van een werkvloer). Er zijn dus verschillende doelcellen en bereiken. zie bijgevoegde sheet.
Heb wat geprobeerd met verschillende syntax in het laatste stuk van je formule maar ik kom er niet uit.

Bijlagen

Met Ctrl-C en Ctrl-V kom je een heel eind.

Met Ctrl-C en Ctrl-V kom je een heel eind.
Das waar maar als je kijkt naar de formule trekt ze de reeds gebruikte waarden af van de beschikbare in het laatste stuk van de formule. Kopieren lukt uiteraard maar de eliminatie van de reeds gebruikte volgt niet.

Ahulpje bedoeld cel H4 kopieren en plakken in H10 enz...

Dat bedoelde ik inderdaad en dat snapte jeepeeke prima, maar ik keek niet verder dan mijn neus lang was en zag
Code:
.TOCOL(H4:J4)
over het hoofd. Ik heb geen Office 365 en weet ook niet hoe je de matrix H4:J4 zou kunnen vervangen door drie niet aaneensluitende cellen, in het voorbeeld van jeepeeke H10,K10 en N10, maar dat weet JEC ongetwijfeld op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan