Opzoeken van een string in tekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Timg

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Beste,

Ik ben in access 2003 een database aan het maken waar ik enkele gegevens uit een bestand moet halen.
In dit bestand staat op elke lijn:
Naam van de werknemer, Start en stop tijd.
Het is de bedoeling om aan de hand van de ingegeven naam, in het bestand te gaan zoeken naar de start en stop tijd.

Is dit mogelijk in VBA en kan iemand me op weg helpen?

Alvast bedankt,
Timg

Twee dingen: waarom deze vraag niet in het Access forum? En heb je al een formulier gemaakt met een zoeklijst? Daarvoor heb je een prima wizard, en hoef je helemaal niks te programmeren.... (zie eerste opmerking)

Twee dingen: waarom deze vraag niet in het Access forum? En heb je al een formulier gemaakt met een zoeklijst? Daarvoor heb je een prima wizard, en hoef je helemaal niks te programmeren.... (zie eerste opmerking)

Beste,

Ik had hem inderdaad misschien beter in het access forum geplaatst. :o

Ik heb een lijst met alle namen van de werknemers en aan de hand van een door hen ingegeven naam, wil ik in een bestand gaan zoeken naar de lijn waar deze naam voorkomt. Om dan de nodige gegevens er uit te filteren en in het formulier in te vullen.

Dit gaat allemaal met een zoeklijst waar je niets voor hoeft te programmeren?

Alvast bedankt,
Timg

Als ik de vraag letterlijk vertaal, dan wil je in een tabel met namen in een (willekeurig? Access? Excel? Word? etc) bestand een record (lijnen maak je in CorelDraw...) opzoeken. Maar dat wil je vast niet....
Dus vermoed ik, dat je gegevens opzoeken in een tabel, en heb je (hoop ik) een formulier gemaakt op basis van die tabel. En wil je in dat formulier records kunnen zoeken op basis van een naam. Dat riekt ernaar dat je moet werken met minstens twee tabellen: een tabel met medewerkergegevens, en een tabel met tijden. Deze twee tabellen koppel je aan elkaar op basis van een MedewerkerID. Heb je deze constructie nog niet, dan zou ik dat eerst regelen. Overigens hoef je voorlopig niks te programmeren, dus ik raad je aan deze draad te sluiten, en in het Access forum een nieuwe te beginnen. We houden de forums graag zuiver...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan