• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoekformule Excel bedenken met twee waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Wie kan mij helpen met het bedenken van een formule waarin wordt gezocht naar twee waarden? (een in de kolom en een in een rij), en dat dan de juiste waarde uit de tabel wordt gehaald?? Verdere toelichting evenals de tabel heb ik bijgevoegd

Een enthousiaste Excel beginneling die er niet uitkomt!!!

Groet,

Paul

Bijlagen

Er moet dus gezocht worden naar een 'snelheid' die correspondeert met de 'zoveelste' kolom (vanaf de eerste binnen de matrix)

Mijn oplossing, zie bijlage maar ik geef hem voor een ander.

De kolommen waarin de zoektabel genaamd 'snelheid' kan je uiteraard verbergen.

Bijlagen

Zonder hulpkolommen :
Code:
=INDEX(D16:K316;VERGELIJKEN(D8;C16:C316;0);VERGELIJKEN(D9;D13:K13;0))

Opgelet : Zorg dat rij 13 en kolom C de celeigenschap draagt van "getal" (en niet tekst).

Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie hebben bij deze mijn vraag perfect beantwoord!!! Bedankt!!!!

Groet,

Paul

Hallo GiMe,

Nu ben ik toch nog gewoon nieuwschierig, de eerste oplossing werkt perfect, echter jouw oplossing krijg ik niet werkend. (ook als ik de eigenschappen getal maak).
En het lijkt me nog mooier als ik het zonder hulpkolommen kan oplossen.

Kun jij me daarom misschien uitleggen waarom ik dit niet werkend krijg?

Alvast bedankt!!

Groet,

Paul

Als ik die formule van Gime kopieer en plak in cel H9 dan krijg ik als uitkomst 93,84....

Hallo GiMe,

Nu ben ik toch nog gewoon nieuwschierig, de eerste oplossing werkt perfect, echter jouw oplossing krijg ik niet werkend. (ook als ik de eigenschappen getal maak).
En het lijkt me nog mooier als ik het zonder hulpkolommen kan oplossen.

Kun jij me daarom misschien uitleggen waarom ik dit niet werkend krijg?

Alvast bedankt!!

Groet,

Paul

Volgens mij zit er iets mis in de rij 13.
Ik heb de getallen van 33 tot 40 er handmatig in geplaats en mijn formule doet het prima !
Zie hierbij

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan