• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OR(of) als code toevoegen in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter bels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bels

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2015
Beste

zou een code OF(or) moeten kunnen toevoegen. in deze code staat dat als er aan deze voorwaarden voldaan wordt dat het resultaat 3 wielsfiets moet zijn. Maar de code zou aangepast moeten worden naar of staan2 of staan 1 of staan 0 niet alle 3 moeten voldaan zijn....

=ALS(EN(Tabel1[@Staan]="staan 2";Tabel1[@Staan]="staan 1";Tabel1[@Staan]="staan 0";Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 2";Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 1";Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 0";Tabel1[@Zitten]="zitten 2";Tabel1[@Zitten]="zitten 1";Tabel1[@Zitten]="zitten 0";Tabel1[@Cognitief]="cognitief 1";Tabel1[@Cognitief]="cognitief 0");"3 wielsfiets")

Dacht dat ik zo zou oplossen maar werkt niet:

=ALS(EN(+OF(Tabel1[@Staan]="staan 2";Tabel1[@Staan]="staan 1";Tabel1[@Staan]="staan 0");Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 2";Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 1";Tabel1[@[Bovenste ledematen]]="Bovenste ledematen 0";Tabel1[@Zitten]="zitten 2";Tabel1[@Zitten]="zitten 1";Tabel1[@Zitten]="zitten 0";Tabel1[@Cognitief]="cognitief 1";Tabel1[@Cognitief]="cognitief 0");"3 wielsfiets")

iemand?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Vooropgesteld dat de huidige formule werkt, lijkt mij dat je gewoon EN moet vervangen door OF.

Overigens is mij het gebruik van @ in tabelverwijzingen onbekend.

Beste

de + die voor OF staat verwijderen en dan werkt het wel....

alvast bedankt.

Als je uit zou leggen welke waarden iedere variabele kan hebben, kan het vast veel eenvoudiger.

Laatst bewerkt:
Die EN is dan net zo zinvol als de "alvast" in de afsluitende post. :rolleyes: :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan