ORANGE family VS DLink Wireless Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lebas

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Goedenmiddag,

Ik heb sinds vandaag Orange Family, Hierbij krijg je een Sagem modem de zogeheten

Livebox, Ik heb alles geinstalleerd en werkt prima als ik mijn laptop verbindt via een ethernet verbinding,

Ik heb sinds een paar maanden een D-link Wireless ADSL2+ Router gekocht zodat ik met mijn laptop draadloos kan internetten. Deze Router werkt als een Raket super sterke en snelle verbinding,

Maar omdat ik bij orange heb gekozen voor ADSL en Telefonie kan ik deze modem niet (direkt) meer gebruiken, Nu weet ik dat het mogelijk is dat je De Dlink router zo kan instellen dat hij gewoon blijft werken. Hij heeft 4 LAN uitgangen. Nu heb ik gehoord als je Uitgang 1 gebruikt en instellingen veranderd/uitzet kan de dlink router gewoon blijven gebruiken.

Ik Heb de Dlink aangesloten op LAN 1 en op De Livebox op de eternet uitgang

Help mij.....

Welk type D-link is het precies? (linkje).

NB. je wilt dus de D-links als accespoint gaan gebruiken?

Laatst bewerkt:
ik heb de DLINK router.

http://www.dlink.nl/?go=gNTyP9CgrdF...hLPG3yV3oVop7hqltbNlwaaFp6DQoHDrqyyVB/IQJBNzk

Ben erg blij met dit super snelle ding . Ik heb hem opzolder staan en heb gewoon een uitstekende verbinding beneden.

Ik ben al wat gevorderd , ik zal het wat beter proberen uit te leggen hoe het er nu voor staat.

Ik heb nu ORANGE family met Livebox router (geen wireless)
Ik gebruikte de altijd de Dlink draadloos voor mijn laptop.

Nu heb ik mijn dlink glinkt met orange op de volgende manier

Teloon/ADSL lijn gaat In de Livebox
Vanuit de Livebox gaat een Ethernetkabel naar de Dlink routeringang 1 van de 4 LAN ingangen.

Als ik de dlink instel op fabrieks intstellingen en reset heb ik nadat hij opnieuw is opgestart verbinding met het internet. Maar na een onbepaalde tijd ben ik niet online meer,
Ik heb nog wel steeds de verbinding met de dlink router maar niet meer met de livebox.

Ik word er op de een of andere manier telkens afgegooid, Soms in 2 minuten maar ook wel een na 45 minuten.

Als ik dan weer bij de Dlink router restore dan kan ik na het opstarten gewoon weer online.
En hetzelfde gebeurt weer!!

Ik hoop dat het zo wat duideljiker is.

Hallo lebas.

Zorg dat DHCP in de dlink uitstaat, want nu heb je 2 DHCP servers in het netwerk waardoor de verbinding wegvalt.

Groetjes Erik Rothuis

helemaal top:thumb:

alles doet het weer.

thanks!!

groet,
bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan