Orange Livebox: geen netwerkadres kunnen verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

francoislegrand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
1
Beste allemaal,

ik weet dat ik niet de eerste ben die problemen heeft met de Livebox van Orange, en hoewel ik al veel op internet rondgezocht heb, heb ik gewoon geen oplossing kunnen vinden. Ook de klantenservice heeft weinig zin me te helpen.

Wat is het probleem: in mijn studentenhuis hebben we een wifi-Livebox van Orange geinstalleerd. We wonen met zijn zessen samen, en op 3 van de 6 laptops werkt alles perfect. Op de andere 3 (waaronder dus die van mij), kan er alleen verbinding met de Livebox gemaakt worden via de bijgeleverde USB-dongle. Wanneer je het zónder probeert, kan er geen Netwerkadres verkregen worden, en komt na 1 minuut de melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".

Ik heb in mijn laptop een netwerkadapter zitten die verder nooit problemen heeft met netwerken (ik gebruik een flink aantal netwerken per week, waaronder op de universiteit en in mijn ouderlijk huis). Het ligt dus puur aan de verbinding met de Livebox. Het MAC-adres staat in de 'geaccepteerde lijst' in de Livebox instellingen en DHCP staat zowel ingeschakeld in de Livebox als op de laptop. Heb het programma Winsocketfix al laten draaien, maar ook dit hielp niet.

Ik ben een redelijke leek, dus ik weet eigenlijk niet wat ik verder nog moet vermelden in deze post. Zouden jullie mij alsjeblieft verder op weg kunnen helpen?

Alvast heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan