Orange Livebox vs Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Triad

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2005
Hallo jongens, ik had een vraag (duh :) ) over de Orange Livebox.

Het zit zo: We zitten nu bij XS4ALL en willen binnenkort waarschijnlijk overstappen op Orange. Bij het pakket dat we gaan kiezen, krijg je een Livebox, en dan kan je kiezen tussen een bedrade of een draadloze Livebox. Alleen, de draadloze livebox is per maand tegen de dertig euro duurder. Iemand van de Orange winkel zei ook dat je dan gewoon een Livebox met een draadje kan nemen om daarachter een draadloze router van jezelf neer te zetten.

diagram1wj4.png

Dus mijn vragen zijn:
Wat is de Livebox precies?
Wat is het voordeel van de draadloze Livebox tegenover de opstelling hierboven?
Is de opstelling die ik beschreef uit te voeren (kan het)?

Laatst bewerkt:
hmmmm de meisjes geven meestal de beste antwoorden......

eerste jongen meld zich aan. (duh)

de opstelling hier boven is helemaal mogelijk. die 30 euries duurder slaat nergens op. dat is dan waarschijnlijk een nieuwer livebox met een gintergreerde draadloze functie zodat je wat meer kan instellen.

maar in presiepe is het ook mogelijk met een normale livebox en een losse draadloze kit. zo heb ik hem op dit moment.

had eerst ook de opstelling van hierboven maar had er toch wel problemen mee met verniewen van DHCP steeds problemen. uiteindelijk toch voor de (energie zuinigere opstelling) van een draadloze kit + live box gekozen. en de draadloze USB module die in die kit zit is extreem goed. heb vele merken gehad maar deze is echt top.
(sagem......) niet los te koop helaas.

conclusie de opstelling die goedkoopst is volgens de winkel is kwa energie duurder moeilijkere instellingen, moet 1 maal je router; kanalen en alles instellen en dan gelijk goed want daarna kom je er niet zomaar weer bij. en het geeft als nog problemen.
ik zou persoonlijk voor de livebox gaan met de draadloze kit (en ik geloof dat je dan 3,5 euro per maand meer betaal maar die prijs weet ik niet zeker.) moet je uit rekenen hoe lang je van plan ben bij orange te gaan en dan weet je wat goed koper is een draadloze livebox eenmalig 30 euro duurder of een paar euro's permaand meer betalen. (informeer even bij orange naar die prijzen ik zou ze niet met zekerheid uit mijn hoof durven zeggen)

Hoi nou ik heb mij laten vertellen dat de livebox al een router op zich zelf is dus het werkt niet met een router er achter.

Gr Emile

Hoi nou ik heb mij laten vertellen dat de livebox al een router op zich zelf is dus het werkt niet met een router er achter.

Gr Emile

Het klopt dat de livebox al een router is. Maar het klopt niet, dat het niet werkt met nog een router er achter. :)

maar de livebox opzich is geen draadloze router. dus. maar je snapt wel wat ik allemaal heb neer gezet?

slimme meid.

maar misschien heeft hij dan wel die livebox van 35 euries duurder waar jij het overhad.

wat versta je onder vreemd? na de eerste keer instaleren is het altijd goed als je hem een keer opnieuw opstrart (stekker er in en er weer uit):rolleyes: of doe maar op je eigen manier trouwens.

wat versta je onder vreemd? na de eerste keer instaleren is het altijd goed als je hem een keer opnieuw opstrart (stekker er in en er weer uit):rolleyes: of doe maar op je eigen manier trouwens.
Hij heeft af en toe nogal wat ruis.

heb je er een splitter voor laten zitten? of zit hij niet helemaal aan het begin van de lijn en gebruik je voor de livebox dus nog een telefoon?

heb je er een splitter voor laten zitten? of zit hij niet helemaal aan het begin van de lijn en gebruik je voor de livebox dus nog een telefoon?
Nee, mijn livebox zit direct op het hoofdtelefoonstopcontact, en achter de livebox zit de telefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan