Orange met grabit en eweka TRAAG.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superzoef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Sinds vandaag over van planet naar orange (goedkoper en sneller) echter nu ik grabit gebruik icm met eweka kom ik niet boven de 200 Kb/s uit terwijl speedtest boven de 400 aangeeft, waar doe ik iets verkeerd of zit er iets verkeerd ??? Heb 4 connections aanstaan,
Voorheen met planet altijd 320 Kb/s wat het abbo ook was en toen had ik maar 3 connections.:confused:

Dat komt misschien omdat de seeders/leechers misschien aan de andere kant van de wereld zitten en dan download je wat trager

Wufu,

Misschien meer verdiepen in nieuwsgroepen (dus geen torrents) voordat je zulke dingen zegt want nieuwsgroepen werken niet met seeders/leechers zoals bij torrents.

Superzoef,

Ik heb op de Orange site gekeken maar kan niet duidelijk vinden of er bij payservers ook een snelheidsblok zit. Die zit er wel op de eigen nieuwsgroepen van Orange. Misschien moet je het daar zoeken dat ze de verbinding knijpen.

Dit kan liggen aan de verbinding van eweka, bij mij is de laatste dagen de snelheid van eweka ook gekelderd.
Orange knijpt de verbinding op de groepen tot ca 35kb omdat zij verder geen ondersteuning bieden op dit gebied.
Probeer het ook eens met een andere newsreader.

Vannacht laat liep de snelheid langzaam op en nu is alles normaal, zullen wel aanloop perikelen zijn geweest. Kan nu met grabit en eweka 425 Kb/s halen zoals mijn abbo van orange ook is. Orange nieuwsgroepen zijn inderdaad afgeremt maar die gebruik ik niet.

Allen hartelijk dank voor de tips.

Ik draai ook orange (20mb) en grabit met eweka.
Op de volle 20 mb komen maar zeer weinig mensen dat is alleen voor hen die boven op de centrale wonen, maar ik woon er ong 3 km vanaf maar ik download nog steeds tussen 1200KB en 980KB.
range knijpt inderdaad zijn eigen nieuwsserver af een geeft maar een retentie van ong 6 uur.
Kunt overigens bij eweka nu 8 connecties instellen he! (tenzij je het deelt met iemand)
Als je ook 20 mb hebt zou ik het toch ergens anders zoeken, bv bij je antivirus/firewall.
Ik heb laatst kaspersky en bitdefender geprobeerd (beide de volle suite versie) en mijn download kwam niet hoger dan +- 500KB , die boel er weer af en kwam weer op de voor mij gebruikelijke snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan