Orange snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

weetniksnr100

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Berichten
12
hallo allemaal.

ik heb me hier net even geregistreerd omdat ik wat hulp nodig heb. ik weet helemaal niks van het aansluiten van computers / adsl / kabel je weet wel, daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen..

het zit zo, ik maak regelmatig gebruik van het leechen via nieuwsgroepen en haal op dit moment via een payserver een snelheid van 1,2 mb p/s terwijl ik een abonnement heb van 20 Mbit/s. het abonnement van orange is ook 20 Mbit/s. dus de snelheid haal ik lang niet. 50 meter hier naast zit de telefooncentrale, en als ik de postcode check doe
HTML:
http://snelheidscontrole.orange.nl/
haal ik ook het maximum.... ik betwijfel dus of ik de boel wel goed aangesloten heb. de telefoonlijn naar de modum is 40 cm lang, daarna de cat5 kabel die is 10 meter lang. moet dit toevalig andersom of is er misschien nog een andere reden waarom ik de max snelheid niet haal????
 
Je zegt zelf dat je via die speedtest-site wel de maximale snelheid haalt, dus het probleem ligt klaarblijkelijk niet in je verbinding.

Kijk na in je leech-programma hoeveel downloads je tegelijk mag doen, en of er nog verdere beperkingen zijn die je kunt afzetten.

Daarnaast kan het ook zijn dat je leech-site te zwaar belast is of een limiet heeft gesteld.

Tijs.
 
Je haald de Megabits(MBit) en Megabytes(MB) door elkaar vrees ik ook..
je moet de 20 MBits delen door 7 of 8 dat weet ik niet precies.. maar 20 Megabyte(mb) haal je dus nooit...
maar idd.. je snelheid is dan nog wel 2x zo langsaam...
 
Je haald de Megabits(MBit) en Megabytes(MB) door elkaar vrees ik ook..
je moet de 20 MBits delen door 7 of 8 dat weet ik niet precies.. maar 20 Megabyte(mb) haal je dus nooit...
maar idd.. je snelheid is dan nog wel 2x zo langsaam...

Meestal deel ik de snelheid in MegaBit door 10 om het aantal MegaByte te krijgen (vanwege de overhead in TCP/IP).

Volgens die berekening zou je dus maximaal 2 MegaByte / seconde moeten halen.

Wat zei die snelheidstest bij Orange eigenlijk over je downloadsnelheid?

Tijs.
 
Meestal deel ik de snelheid in MegaBit door 10 om het aantal MegaByte te krijgen (vanwege de overhead in TCP/IP).

Volgens die berekening zou je dus maximaal 2 MegaByte / seconde moeten halen.

Wat zei die snelheidstest bij Orange eigenlijk over je downloadsnelheid?

Tijs.

als ik orange mijn postcode en huisnr invul geeft 15 tot 20 max aan. dus idd 2 mb per sec.
 
En heeft je payserver geen limiet? Qua snelheid dus?
 
Je zou eigenlijk een snelheidstest moeten doen, dus niet direct de 'schuld' bij de newsgroepenserver kunnen leggen.

Overigens is hier een algemene handleiding 'Orange is traag' te vinden.

Je vindt daar ook een mooie testsite om je download-snelheid te testen: ftp://ftp.orange.nl/pub/test

Daar kun je bestanden vanaf halen om te kijken hoe snel je verbinding is. Dan moet je natuurlijk geen p2p, browser of leech-programma actief hebben.

Succes,

Tijs.

En heeft je payserver geen limiet? Qua snelheid dus?

Op die vraag + enkele andere vragen/suggesties is inderdaad nog geen antwoord van de vragensteller op gekomen. :confused:

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En heeft je payserver geen limiet? Qua snelheid dus?

de payserver heeft geen limiet. het is het ultra abo van download2day

Je zou eigenlijk een snelheidstest moeten doen, dus niet direct de 'schuld' bij de newsgroepenserver kunnen leggen.

Overigens is hier een algemene handleiding 'Orange is traag' te vinden.

Je vindt daar ook een mooie testsite om je download-snelheid te testen: ftp://ftp.orange.nl/pub/test

Daar kun je bestanden vanaf halen om te kijken hoe snel je verbinding is. Dan moet je natuurlijk geen p2p, browser of leech-programma actief hebben.

Succes,

Tijs.



Op die vraag + enkele andere vragen/suggesties is inderdaad nog geen antwoord van de vragensteller op gekomen. :confused:

Tijs.

heb net even het 500 mb bestand eraf gehaald met leechftp. ik haal een snelheid van max 1.35 mb per sec.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat de snelheidstest vanaf het eigen netwerk van Orange niet sneller gaat dan 1.35 MB / s, lijkt me de snelheid die je vanaf je leechserver haalt in orde.

Wat mij betreft heb je dus geen 'probleem' met de leechserver.

Vind je het te langzaam, dan kontakt zoeken met de klantenservice van Orange.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Omdat de snelheidstest vanaf het eigen netwerk van Orange niet sneller gaat dan 1.35 MB / s, lijkt me de snelheid die je vanaf je leechserver haalt in orde.

Wat mij betreft heb je dus geen 'probleem'.

Tijs.

maw, de verbinding kan op geen enkele andere mogelijkheid sneller? terwijl ik daar wel voor betaal?
 
Klacht indienen bij Orange. Wat mij betreft heeft de leechserver geen probleem, en ligt de (relatieve) traagheid bij Orange.

Tijs.
 
Klacht indienen bij Orange. Wat mij betreft heeft de leechserver geen probleem, en ligt de (relatieve) traagheid bij Orange.

Tijs.

ok bedankt voor je info, ik ga een mail sturen naar orange. ik zal hun reactie laten weten aan jullie! nogmaals bedankt
 
In die link die ik gegeven heb, staat ook: Is de verbinding dan nóg 'traag', dan bellen of mailen met de klantenlijn: link

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan