• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ordenen email bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

SirFlo

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Hallo,

Ik ben hier voor het eerst en heb een vraagje:

Ik heb een groot emailbestand geïmporteerd en heb het inmiddels via een vervangfunctie van een "slash-teken gescheiden" via een "kommagescheiden" bestand naar een "normaal" excel bestand weten te krijgen.
(Al een hele opgave voor een Max-leeftijdgerechtigde :))

Alle emailadressen heb ik inmiddels dus in 1 kolom weten te krijgen A1-A200.000, echter, er zit een hoop rommel tussen, bijvoorbeeld lege regels, maar ook getallen of tekens welke geen emailadressen zijn.

Hoe kan ik excel de opdracht geven om alles behalve de emailadressen te verwijderen, en de lege ruimtes weg te halen?

Groetjes, FLO

En ow jah

Om het voor mij nog wat moeilijker te maken is het een engelse (mac) uitvoering van excel :P

Waarom zou je dan niks aan het filter hebben? Want begrijp niet waarom je hier niks aan hebt...

*edit* laat maar! Ff 200000 vinkies nakijken :D (zou ik ook geen zin in hebben)

Laatst bewerkt:
Ervan uitgaand dat in alle gewenste cellen het @- teken bevat en in alle niet gewenste cellen niet kun je dit gebruiken.

Bijlagen

VBA-variant
Code:
Sub tst()
For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If InStr(1, cl, "@") = 0 Then cl.ClearContents
Next
Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub

VBA-variant
Code:
Sub tst()
For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If InStr(1, cl, "@") = 0 Then cl.ClearContents
Next
Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub

Ervan uitgaand dat in alle gewenste cellen het @- teken bevat en in alle niet gewenste cellen niet kun je dit gebruiken.

Dank jullie wel, ik kom er nog niet uit maar dat is dan mijn domheid :) Ik krijg steeds de melding dat er " not enough arguments for this function" zijn.
Ik leer net pas te werken met excel dus het zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen.

In ieder geval bedankt allemaal voor het proberen!

Niet zo snel opgeven :)
Wat heb je juist gedaan, en waar liep het dan mis ?

Met een Autofilter hoef je niet alle 200.000 rijen te laten controleren.

Code:
Sub Filteren()
Range("A:XFD").AutoFilter 1, "<>*@*"
Range("A2:XFD" & Rows.Count).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Delete
Range("A:XFD").AutoFilter
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan