• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ordenen gegevens over meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brakkeleer

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Hallo,

Ik heb een vraagstuk waar ik maar niet uit kom. Ken mijn weg goed in Excel, maar hier weet ik geen oplossing voor.
Wat ik wil :
Elke week krijg ik een lijst met gegevens waarin in 1 kolom een soort van ID staat. Ik wil die gegevens over meerdere werkbladen verspreid hebben op ID.

Bijvoorbeeld aandelen :
Op blad 1 staan alle aandelen met de bijbehorende slotkoersen.
ik wil van die hele verzameling allemaal aparte werkbladen maken met daarin alleen de aandelen van bijv. ING.

Ik kan 1 sjabloon maken en daarin elke x de gegevens laden, maar het is teveel werk (aangezien het om zo'n 20 werkbladen gaat) om deze gegevens te kopieren en te plakken. Zeker omdat het klusje elke week weer terug komt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit middels een formule kan oplossen?
Iets van : als er in kolom H Ing staat verplaatsen naar werkblad ING.

Hopelijk kan iemand me helpen.
Alvast bedankt!

edit ik heb even een test bestandje erbij gedaan.
Dit zijn maar een paar gegevens. Zo zou ik het willen hebben, alleen nu heb ik het middels kopieren en plakken gedaan en wil dit geautomatiseerd doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
beste roel

ik ben toevallig net bezig geweest met een gelijk iets

ik kan helaas je bestnad niet openen heb een oudere versie:P

maar als in kolom H ing staat

dan zou je op een 2e tablad de als formule kunnen gebruiken
zet ergens in een cel die niet gebruikt wordt ingneer, neem B.V. K1

nu staat er zowel in H1 en K1 ing

ik ga er even van uit dat de gegevens die je gesorteerd wilt hebben in kolom A staan

vevolgens zet je in tablad 2 kolom A =ALS(Blad1!H1= Blad1!$K$1;Blad1!A1;"-")
met deze formule neemt het alle gegevens uit A1 over zolang ing gelijk is aan ing

stel nu je hebt ook nog gegevens in B1 staan die bij de gegevens van A1 horen
kopier dan de zelfde formule naar blad2 kolom B maar verander dan A1 in B1
voor de rest kan je de formule doortrekken

Er is wel een probleem met deze oplossing je krijgt nu allemaal - in de cellen die dus niet van ing zijn hierover ben ik nu zelf een vraag aan het stellen

hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen:P

groeten

Beste brakkeleer ;)

Zie hier het bestandje dat je gevraagd hebt.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Super bedankt is precies wat ik bedoelde.
Alleen als ik hem wil uitbreiden dan werkt het nog niet helemaal.
(dus als ik meer gegevens invoer op mijn Totaal werkblad).

Verder wil ik de formule ook graag begrijpen en doe dat nu nog niet helemaal. Hieronder de formule :
=ALS(AANTAL.ALS(TOTAAL!$D$2:$D$200;$A$1)<RIJ()-RIJ($A$3)+1;"";INDEX(TOTAAL!$A$2:$A$200;KLEINSTE(ALS(TOTAAL!$D$2:$D$200=$A$1;RIJ(TOTAAL!$D$2:$D$9)-RIJ(TOTAAL!$D$2)+1;"");RIJ()-RIJ($A$3)+1)))

Waar het volgens mij fout gaat op het moment dat ik er meer gegevens inzet is dit stukje : RIJ(TOTAAL!$D$2:$D$9)- dit moet volgens mij D200 zijn.
Maar als ik dat verander, Krijg ik in alle vakjes #WAARDE.
Hij telt echt maar tot D9 en krijg hem dus op geen enkele mogelijkheid verder.

Heb je hier ook een oplossing voor?

Alvast bedankt!

hmmm dit is helemaal raar... als ik de waarde D9 verander in D200 werkt ie dus niet meer. Maar als ik hem terug verander in D9 nog steeds niet?
Hij werkt alleen als ik met ctrl +Z alles ongedaan maak?

Ik snap het niet...

Beste brakkeleer ;)

Dit is een matrixformule dit sluit je enkel door op SHIFT+CTRL+ENTER te klikken.
Anders krijg je die accolades niet ervoor en erachter in je formule.
En ze zelf typen dan lukt het ook niet.

Groetjes Danny. :thumb:

Kijk dat werkt prima!

Bedankt ik heb hem geheel naar eigen wens kunnen aanpassen en ik heb me flink zitten inlezen in Matrix formules!

Hardstikke bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan