• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ordernummer genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrnico

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hallo ik ben opzoek naar het volgende

ik wil graag automatisch een ordernummer genereren
dit word gewoon een opvolg nummer
begint bijvoorbeeld met 20170001 en het volgende getal moet dus 20170002 worden
ik wil dit graag genereren door te kijken wat het laatst opgeslagen nummer is en dan dat plus 1 te doen
als er al een nummer in het vak staat mag hij geen nieuw nummer genereren
Nummer moet in Cel D3 komen
ook wil ik graag het bestand opslaan met dit nummer
denk dat ik hier een 2e macro voor nodig ben maar graag wil ik hier een oplossing voor

indien mogelijk graag even aangeven waar ik eventueel een begin nummer kan geven

Bekijk bijlage ordernr.xlsm

alvast bedankt

Zoiets:
Code:
Dim Ordernr As Range

Set Ordernr = Range("D3")
If Ordernr = "" Or Left(Ordernr, 4) <> Year(Date) Then
    Ordernr = Year(Date) * 10000
Else
    Ordernr = Ordernr + 1
End If

Laatst bewerkt:
Nee hij moet het volg nummer hallen uit de bestaande bestanden laatst opgeslagen bestandsnaam/ nummer +1

Dat lijkt me niet handig. Bij het genereren van een order bepaal je het ordernummer en slaat dan het bestand op als nieuw bestand. Je order template sla je dan weer leeg op maar met het laatst gebruikte nummer in D3.

Het bestand wat ik maak word een leeg sjabloon dat met een paar knoppen deels in te vullen is

Precies wat ik bedoel.

Ja maar zoals jij dat script hebt gemaakt moet ik elke keermijn sjabloon opnieuw opslaan hij moet gewoon uit de map met rapporten het ordernummer zoeken en vervolgens opslaan onder dit nummer

Wat is er mis mee om het sjabloon weer leeg op te slaan met als enige wijziging het ordernummer?

Eén druk op een knop om het sjabloon leeg te maken en op te slaan is niet gebruiksvriendelijk?

Een alternatief is het ordernr te laten bestaan uit datum & klantnummer dan heb je ook een uniek nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan