• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Orderpicklijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnFM

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2016
Hoi,

Ik draai dagelijks een excel lijst uit met daarin de bestelde artikelen met bijbehorend EAN en de aantallen per bestelling. Deze artikelen zijn niet gebundeld, maar worden gewoon weergegeven op basis van de volgorde waarin ze zijn besteld.

In de bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd van hoe de lijst wordt aangeleverd. Is er een mogelijkheid om dit goed voor elkaar te krijgen? Ik ben al aan het prutsen geweest met draaitabellen, maar dat is verre van ideaal en ik heb het idee dat dit vele malen beter kan.

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijlagen

dezelfde producten met verschillende EAN code?

Oeps, foutje. Product 1 moest natuurlijk dezelfde EAN hebben.

Hoewel ik geen reactie meer verwacht hier een oplossing

Uiteraard reageer ik :-) Drukke dag gehad vandaag, dus heb geen tijd gehad om hier overdag naar te kijken. Ik heb net jouw excel even geprobeerd en jouw oplossing lijkt inderdaad goed te zijn. Ik zal morgen nog even testen.
In ieder geval alvast bedankt! Wordt zeer gewaardeerd.

Als het morgen succesvol gaat, dan zal ik de vraag sluiten.

@Emields
Ik heb jouw vandaag even uit getest, maar een aantal artikelen dat ik had ingevoerd werden niet gekopieerd naar de picklist.

@VenA
Wat er mis is met een draaitabel (of met mij?), is dat er dan per product 2 regels komen te staan. In de ene situatie staat de product titel boven de EAN en in de tweede situatie staat de productitel op dezelfde regel als de EAN maar staat daar onder nog een regel met "Product X total". Dus als je toevallig weet hoe ik dit oplos, dan is dat in principe ook voldoende.

Daarom wordt er ook gevraagd een relevant voorbeeldbestand te plaatsen.

Heb je het bestand in #5 wel bekeken? Daar staat toch een draaitabel zonder de door jouw geschetste problemen.

@emields
Het voorbeeld leek me voldoende, maar ik heb nogmaals een bijlage toegevoegd met een deel van een echte lijst.

@VenA
Helemaal over het hoofd gezien.. Ik dacht dat dit dezelfde was als emields had opgesteld. Jouw suggestie ziet er beter uit, maar het optellen gaat niet helemaal lekker. Ik heb een deel van een werkelijke orderlijst erin gezet. Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit zou het moeten zijn. in uw eerste voorbeeld was uw EAN code een getal nu is het een tekst. daarom leek het voorbeeld voldoende maar was het niet. (als het zo nauw steekt)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan