• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Orderregels automatisch verplaatsen bij afhandeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek91

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om in een bestand het aantal openstaande orderregels inzichtelijk te krijgen. Als de openstaande orderregels zijn afgehandeld moeten ze eigenlijk automatisch in de desbetreffende week worden geplaatst. Dat zou echt ideaal zijn. Dat moet dan gebeuren wanneer een einddatum wordt ingevoerd.

Dit is volgens mij niet mogelijk met een formule. Ben druk aan het zoeken en proberen geweest met voorbeelden op internet met VBA enz. Ik kwam daar echter niet uit.

Hier een voorbeeld van mijn eigen bestand. Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen.

Iig alvast bedankt.

Bekijk bijlage Voorbeeldblad voor forum.xlsx

wegschrijven

Bekijk bijlage 148551
Als je gaat wegschrijven naar verschillende tabs, ga je uiteindelijk 53 tabs hebben (van week 1 tot week 53)
Je kan beter dadelijk wegschrijven naar tab jaaroverzicht en hierin plaats je een filter.
Met die filter kan je dan elke week selecteren.
Als je in de kolom "status" klaar intypt, wordt die regel automatisch weggeschreven

Laatst bewerkt:
Bij het invullen van een cel in de H-kolom, wordt de gegevens van de desbetreffende regel in de juiste week verplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Dank je wel! Ziet er erg goed uit en dat was echt wat ik bedoelde. Kan nu verder gaan uitbouwen en vormgeven.

Nog wel een vraagje.
Ik probeerde de doorlooptijd(Kollom H) Met een formule te vullen. Dus einddatum-startdatum. Als door die formule een getal wordt geplaatst in die cel verdwijnt de rij niet. Pas als je die zelf intypt gebeurt dat.

Is het ook mogelijk dat het wel via een formule kan lopen?

@Wieter, ook dank voor je reactie. Het antwoord van Roncancio sluit beter bij mijn wensen aan. Ga daar dus mee verder.

De code controleert bij een berekening of er gegevens ingevuld zijn in de H-kolom en zo ja dan worden deze gegevens naar de betreffende werkblad gekopieerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dank voor je reactie.

Alleen nu is het wel zo dat als je alleen nog maar de startdatum invoert er gelijk een uitkomst kom in H. Hij verdwijnt dus dan gelijk. Heb je geen tijd om de einddatum nog in te vullen.

Zodra je iets invoert in de G-kolom wordt de betreffende regel in de juiste werkblad geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan