• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Organigram opbouwen obv groepsnummers op één regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rakaus

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Goedemorgen forumgenoten,

Op werk maak ik gebruik van het ERP pakket AFAS Profit. Als ik een export draai van medewerkers dan krijg ik op één regel te zien in welke organisatorische eenheid de medewerker zit en ook welke organisatorische eenheden boven die betreffende eenheid zitten.

In de bijlage en afbeelding 2 voorbeeldregels. Medewerker Klaasjan Huntelaar zit in OE 1117 op laag 9 (de onderste laag in het organigram). Boven hem zit laag 8 t/m laag 0 (de bovenste laag in het organigram).

Nu probeer ik een enorme lijst van medewerkers gegroepeerd te krijgen per OE maar enigszins wel in de bekende organigram boomstructuur waarbij duidelijk te zien is hoe vanaf boven naar onder de organisatie is opgebouwd.

2019-01-21 11_05_11-OE nummers per laag - Excel.png

Ik heb geprobeerd, maar helaas zonder gewenst resultaat:

• Groeperen op OE
  • Draaitabel op OE

Het komt simpelweg niet mooi naar voren in een boomstructuur. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik een dergelijke regel om kan zetten naar een boomstructuur of iets wat erop lijkt? Heel erg benieuwd naar jullie suggesties!

Bijlagen

Laat eens een voorbeeld zien van het gewenste resultaat.

met een beetje oneigenlijk gebruik van een draaitabel, krijg je ongeveer het gevraagd.
Alleen als het iemand is uit een hogere laag, dan zal het misschien niet OK zijn

Bijlagen

@snb

Ik durf niet te zeggen wat de mogelijkheden binnen Excel zijn wat betreft het weergeven van een dergelijke structuur. Het antwoord van cow18 heb ik zojuist geprobeerd en zou een oplossing kunnen zijn. Ben benieuwd of iemand andere suggesties heeft.

@cow18

Bedankt voor je hulp, dit ziet er bruikbaar uit! Het weergeven van namen die bij de bijbehorende OE's horen zorgt er inderdaad voor dat de gehele draaitabel een puinhoop wordt. Zie jij een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen zoals in onderstaande afbeelding of is dit teveel gevraagd voor een draaitabel?

2019-01-23 10_37_14-1. Weergave Leroy  incl. OE - Excel.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan