Orgineel programma branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seggelinck

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Berichten
15
Geachte lezers,
Ik moet men computer leeg maken om hem opnieuw te installeren.
Maar ik heb b.v. Bannermaker pro en zo nog een paar programma gekocht in USA en Australie (kijk maar een bij Bannermaker pro)
Je betaald het programma en krijgt een mail en moet binnen 48 uur installeren.

Nu zit ik dus met het probleem, hoe krijg ik deze programma veilig gebrand op een cd om ze later weer terug te zetten.
Ik heb nu Image 10 gekocht voor backup maar kun je zo ook een orgineel programma voorlopig op een losse harde schrijf zetten zodat het programma 100% schoon is en gewoon weer terug gezet kan worden.

Maar het liefst zou ik de 3 a 4 programmas gewoon branden op 3 a 4 cd zodat me dit nooit weer gebeurt. Ik had toen beter direct meer kunnen betalen en de cd kunnen laten opsturen maar daar is het nu te laat voor.

Graag reacties hoe ik dat oplos, want om het nog een keer te kopen is me te duur.

Alvast veel dank..
 
Het zal er een beetje vanaf hangen wat de "format" van de progjes is.
Ik meen te begrijpen dat je de progjes hebt gedownload? ALS dat zo is dan is er dus iets van een ingepakte versie o.i.d. Als ik je verder goed begrijp dan kun je daar weer weinig mee, want je moest iets activeren binnen een bepaalde tijd anders zou het niet werken. M.a.w. het ingepakte en gedownloade bestand branden zal dus geen nut hebben, want bij een nieuwe installatie moet je "iets" activeren.

Het geinstalleerde programma backuppen middels de verkenner (branden) herbergt ook risico's. Je weet namelijk niet of je zo maar een verkenner-sleepactie-iso-brand actie mag uitvoeren zonder dat het programma gaat werken bij een terugplaatsing.

Maybe (zeker ook omdat je ervoor betaald hebt) kan de fabrikantenwebsite meer info verstrekken over een herinstallatie na bijvoorbeeld een hdd format?

Wat zeer zeker gaat werken is een "officiele" shadow / backup van de hele hdd met het een of ander bekende backupprogje. Die maken een complete image van de hdd en bij zo'n backup mag je verwachten dat na terugzetting alles werkt zoals voorheen.

Die officiele image-backuppgrogjes zijn er in verschillende soorten en maten en kosten tussen de 30 en 60 euro.
 
Laatst bewerkt:
Alles werkt nu

Dus is het de bedoeling om het werkende programma te branden op CD ik heb binnen die 48 alles toen uitgepakt.

Dank alvast,
Gabriel
 
Ja, maar niet op de normale manier middels bestanden op CD bvranden, dat zou kunnen werken maar evengoed zou dat NIET kunnen werken.
ALS je brandt, dan alleen 100% zekerheid met een officieel backupprogramma (imagemaker).
 
Ja, maar niet op de normale manier middels bestanden op CD bvranden, dat zou kunnen werken maar evengoed zou dat NIET kunnen werken.
ALS je brandt, dan alleen 100% zekerheid met een officieel backupprogramma (imagemaker).

Dat van imagemaker komt me bekent voor via het contact wat ik had met Toshiba.

Veel dank alvast ik ga het dinsdag uit proberen.
Ik heb het programma image .... 10 besteld dus maar even afwachten of het daar mee wil.

Maar in ieder geval dank.
Gabriel
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan