Orgininele vista op xp pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter z800
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

z800

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2015
Hij stat per ongeluk in een Windows 7 topic. Kan ik dit nog aanpassen?

Hoi allemaal,

Ik ben Erik en heb zowel een refurbished z800 als een oude hp dc7700 die ik ooit van mijn vorige baas heb gekregen.

Op de oude hp dc7700 draait windows XP. Er zit echter een originele Windows Vista Busisess OEM stikker op. Daarnaast zit de standaard stikker met het windows vista logo ook op de PC.

Ik heb begrepen dat ik deze originele Windows Vista nog weer van de computer kan installeren. Waarschijnlijk moet ik tijdens het opstarten dan F8 indrukken. Ik kom er echter niet uit.

Heeft iemand ideeën?

Bedankt en groet,

Erik

Laatst bewerkt:
Hij stat per ongeluk in een Windows 7 topic. Kan ik dit nog aanpassen?

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst. Neen, dit kon je niet zelf meer aanpassen;)

Succes met je vraag.

Beste z800,

Als u de computer heeft opgestart ziet u in deze computer een harde schijf staan met recovery?
Omdat het beide HP producten zijn is het meestal bij het opstarten F11 Spammen en moet je in de recovery manager komen. ( Mits dit is geactiveerd in het bios dat is weer het DEL knopje )

Het makkelijkste in plaats van spammen van het F11 knop en kijken of die het doet kan je naar deze computer gaan en rechtermuisknop beheren en dan schijf beheer of zo iets is lang geleden windows XP
en dan als je het recovery partation ziet even op rechtermuisknop op die schijf en de hardeschijf als actief markeren en opnieuw opstarten.
Zo kom je ook in het recovery zonder een knop te drukken. ( mits je een recovery partition hebt )

EDIT : Vergeten

Als je geen recovery partition hebt dan kan je helaas niet herstellen naar de originele waarde.

P.S : Ik hoop dat je het recovery partition hebt met een Windows Vista image erop anders installeer je weer Windows XP succes

Laatst bewerkt:
De hamvraag.... waarom zou je Vista willen???
Ja, XP is verouderd, maar Vista is dat ook. Bovendien is Vista echt NIET te verkiezen boven XP. Kies liever voor Win7 of Win8, kost je een paar tientjes, maar daar ben je echt beter mee af, zelfs op zo'n oud systeem.

Hallo Remuva en Madmuppet,

Vista bleek niet meer op mijn computer te staan.

Windows 7 kon ik niet legaal vinden voor een paar tientjes. Daarom heb ik Linux mint geïnstalleerd. Ik denk dat ik me daar prima mee kan redden omdat het toch een reserve pc is. Daarnaast vind ik Opensource mooi.

Groet, Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan