ORIGINELE CD werkt niet goed meer na maken kopie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
CD.
Ik maak een kopietje.
Speel ze af in de CD-speler (echte, niet van de PC). Kopie werkt prima. Alleen het origineel hapert en sprigt over. Hoe kan dit???
CD-speler is +/- 10 jaar oud. Maar de kopie doet het perfect. Het origineel ondertussen ook weer, maar weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Ja, dat weet ik:D. Maar waaroom gebeurd dat opeens als ie in mijn DVD drive heeft geleven voor een simpel kopietje?

Tja kan meerdere oorzaken hebben, ik zou me er verder niet te druk om maken.

T zijn niet mijn CD's, en die ander wil haar CD's niet meer uitlenen als dit vaker gebeurd.

Serieuze reactie's aub.

De orginele cd kan slecht gebrand zijn, waardoor de 1 en 0 maar net te lezen is.

Als je hier een kopie van maakt met een goede brander dan is hij beter dan het origineel.

Je pc zal geen problemen hebben met het inlezen van het origineel , daarin tegen een wat oudere cd speler heeft een zwakkere leeslens , en zal eerder overslaan.

Om even op die krasjes terug te komen...
Die krasjes kunnen de laserstraal iets afbuigen...
Zoals je waarschijnlijk weet, wordt de data pas gelezen na de reflectie op de spiegellaag.
Remedie: Leeszijde poetsen met "Commandant" (autopoetsmiddel)

Hallo

Reeds eerder vermeld ....slechte kwaliteit v/d/ originele c.d. ......

Krassen ...., vervuilde leesoptiek , deze reinigen is meestal de oplossing.....

Het uitlezen d.m.v. een drive "meestal d.v.d. lezer" , waardoor de originele c.d. "warmloopt" en expandeert/krimpt , met daaruitvolgende , net iets te nipte toleranties ----> leesfouten......

Voel eens aan de uitgelezen c.d. , net iets warmer dan "handwarm" is ok. , Maar warmer is dus niet gezond....

Peter

Aha, ok :thumb:.

Ja, ik vond het zo vreemd. Je zou zeggen in die oude CD-speler doet de kopie het niet, maar het origineel haperde:D. Dus het is veilig om gewoon CD's te branden? Is het raadzaam om "on the fly" uit te zetten, of scheelt dat niet?

Beter is, via de HD te branden en AudioCD's altijd met de laagst mogelijke snelheid branden!

Ik brand altijd on the fly op het snelst:D.

Ga ik eens proberen :thumb:.

on the fly maakt niet uit als de burnproof o.i.d. hebt. Heb ik niet dus ga altijd via de HDD. Dat je dvd speler het wel leest kan kloppen: die kan rustig iets vele keren lezen en zo uiteindelijk toch een goed resultaat hebben terwijl een gewone cd speler het in een keer moet lezen.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan